سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۷:۲۶ قبل از ظهر به وقت تهران

رقبای جدید برای فردوسی‌ پور و جواد خیابانی/ راه‌ افتادن کمپین خانم گزارشگر!

آزاده نامداری مجری تلویزیون که برای مخاطبان هم شناخته شده است، این روزها سرگرم رتق و فتق امور کمپینی است زنانه با زمینه ورزشی. او کمپین خانم گزارشگر را راه انداخته تا همزمان با جام‌جهانی بتواند بخشی از مطالبات جامعه زنان را مطرح کند:

http://www.aftabir.com/news/img/articles/2018-05-21-04-50-08.jpg

ماجرا این است که یک‌سری از دوستان که هم به فوتبال و هم به کار نو علاقه دارند، دور هم جمع شدند که من هم یکی از آنها بودم و احساس کردیم خیلی کارها هست که خانم‌ها می‌توانند انجام بدهند و هنوز تعریفی از آن نداریم. ما دیدیم که همزمانی با جام‌جهانی فرصت خوبی است که بتوانیم برخی از مطالباتمان را مطرح کنیم. به ‌هر حال باید بپذیریم رفتن تیم‌ملی به جام جهانی باعث‌ و بانی شده که خیلی اتفاقات رقم بخورد؛ یکی از آنها می‌تواند همین مطالبات خانم‌ها باشد. به ‌هر حال سال‌هاست که خانم‌ها برای رفتن به ورزشگاه‌ها و تماشای مسابقات فوتبال دارند تلاش می‌کنند اما به دلایلی از آن جلوگیری می‌شود.

این کمپین مثل کمپین‌های دیگر این‌طور نیست که سلبریتی‌ها همدیگر را دعوت کنند و کار محدودی اتفاق بیفتد. ما در این زمینه تقاضای مردمی داریم از سطح کوچه و خیابان تا دانشگاه‌ها و هر کسی که فوتبال دوست دارد، این کار را انجام می‌دهد و ما هم از تمام مردم تقاضا داریم هر کسی که علاقه دارد، گزارش‌های خود را به آدرسی که اعلام کردیم، ارسال کند تا ما علاوه بر این‌که از رفتن تیم‌ملی و دیدن بازی‌های آن در جام‌جهانی خوشحالیم و شادی می‌کنیم، این خوشحالی را هم داشته باشیم که شغل جدیدی برای زنان تعریف کرده‌ایم.

حتی اگر که فقط جنبه سرگرمی داشته باشد، اعلام کردیم که خانم‌ها هم به فوتبال علاقه دارند. این را هم باید توجه داشته باشیم که برخی از آقایان در فوتبال ما را تحقیر می‌کنند؛ مثلا وقتی از طرفداری استقلال و پرسپولیس حرف می‌زنیم، این جمله را بارها شنیده‌ایم که تو چه می‌دانی؟ و ما می‌خواهیم نشان بدهیم که وقتی خانمی یک بازی‌ای را گزارش می‌کند، چقدر با اطلاع است، چقدر به‌روز است و اصلا فوتبال جنسیتی نیست و زن و مرد ندارد./شهروند

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *