چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۴ بعد از ظهر به وقت تهران

راهکار خانگی درمان قطعی رفلاکس معده

رفلاکس معده بازگشت اسید به مری که در میان مردم به ترش کردن نیز شناخته می شود، سوزش سر دل،درد قفسه سینه و بوی بد دهان از نشانه های این بیماری است. یک پنجم ایرانی ها مبتلا به واشاریدگی معده هستند و هفته ای یک بار ترش می کنند. برای درمان این بیماری چه بکنیم؟ قبل از اینکه برای درمان این بیماری به سراغ داروهای شیمیایی بروید بهتر است راهکار موثر و قطعی خانگی برای درمان رفلاکس معده را امتحان کنید. در این مطلب راهکار قطعی درمان رفلاکس را ارائه کرده ایم. 

Image result for ‫رفلاکس معده‬‎

 

باشگاه خبرنگاران جوان؛ “به” میوه ارزشمندی است که نباید از مصرف آن غافل شد, این میوه مقوی‌ قلب، مغز،‌ معده و اسفنگتر معده, نشاط‌آور و اشتها‌آور است.

مجله دوستان : مصرف “به” در حال ناشتا و خالی بودن معده ممکن است یبوست‌آور باشد اما مصرف آن بعد از غذا، ملین است و می‌توان آن را خشک کرده و به عنوان دمنوش نیز استفاده کرد.

در مبتلایان به رفلاکس معده مصرف “به” و رب “به” بعد از غذا می‌تواند کمک‌کننده باشد, فالوده سیب و “به” با هم در کنار عناب علاوه بر تسکین درد معده و کاهش استرس به تقویت رحم نیز کمک می‌کند, به ترتیبی که قبل ایام قاعدگی و در صورت شدت خونریزی بسیار توصیه شده است.

یکی از خواص به، مُدر بودن است بنابراین برای پاکسازی و شستشوی سیستم کلیوی و ادراری مفید است اما باید مراقب یبوست احتمالی ایجاد شده از آن بود.

طرز تهیه چای “به”

“به” رسیده ایرانی را انتخاب کرده ،کاملاٌ شسته و پرز آن گرفته شود, آن را در قطعات ریز رنده کرده، با گرمای ملایمی نظیر شوفاژ یا بخاری، کم‌کم خشک کنند, سپس در ماهی‌تابه داغ تفت داده شود تا به رنگ قهوه‌ای درآید؛ برای تهیه دمنوش یک قاشق غذاخوری از این چای به برای یک قوری کفایت می‌کند؛ برای خوش رنگ شدن و افزایش اثرات قلبی آن می‌توانید, مقدار بسیار اندکی زعفران به آن اضافه کرد.

رفلاکس معده و راههای درمان آن با عسل

بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD)، هنگامی بروز می یابد که محتویات معده به مری برگشت نماید و سبب ایجاد علایم یا بروز آسیب در مخاط مری گردد.

GERD یک بیماری شایع است که سبب بسیاری از علایم آزاردهنده می شود و همراه با بیماری های جدی نظیر آدنوکارسینوم مری به خصوص در کسانی که مری بارت دارند، می باشد. بیماری ریفلاکس معده به مری اغلب به شکل سوزش پشت جناغ سینه و سر دل و برگشت اسید که به نام علایم تیپیک نامیده می شود، بروز می نماید.

مری لوله ای است بین معده و گلو و هنگامی که عضله تنگ کننده (اسفنگتر) بین مری و معده بسته نمی شود، اسید معده از معده به مری وارد می شود.

توصیه می شود تا افراد مبتلا به ریفلاکس قبل از خوردن هر وعده غذایی، یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی مصرف کنند. می توانید عسل را با مقداری نان مصرف کنید، اما حدود ۲۰ دقیقه پس از آن از مصرف مایعات و آب خودداری کنید، زیرا کارایی عسل را برای بهبود ریفلاکس کاهش می دهد، زیرا آب سبب رقیق شدن عسل و کم شدن کارایی آن می شود.

همان طور که گفته شد علت اصلی ریفلاکس، تضعیف اسفنگتر مری می باشد.

مصرف عسل، سبب تحریک این اسفنگتر شده و رشد مجدد این اسفنگتر را سبب می شود. در نتیجه با مصرف مداوم عسل این تحریک مدام صورت گرفته و سبب کاهش احتمال برگشت محتویات مری به معده می شود. علاوه بر این عسل خاصیت ضد میکروبی دارد و میکروب های مضر معده را از بین می برد.

منبع:تسنیم / جام نیوز

راهکار خانگی درمان قطعی رفلاکس معده

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *