پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۰ بعد از ظهر به وقت تهران

راهنمای خرید بلیط اتوبوس برای سفر به بهترین مقاصد کویرگردی ایران

در ایران مقاصد متنوع و گوناگونی برای طبیعت گردی وجود دارند. مقاصدی که مسیر برخی از آنها از دل کوه، دشت و جنگل می‌گذرد و برخی دیگر به شن زاری عظیم و طلایی ختم می‌شوند. به همین دلیل است که کویرگردی در میان مردم ایران بسیار محبوب است و بسیاری از مردم به محض رسیدن فصل پاییز و زمستان خود را برای تجربه یک سفر متفاوت در میان رمل های شنی آماده می‌کنند. اما چگونه باید خود را برای رفتن به کویر آماده کنیم و کدام وسیله نقلیه برای انجام این سفر مناسب تر است؟ برای یافتن پاسخ این سوالات تنها کافی است با قاصدک ۲۴ https://ghasedak24.com/ در ادامه این مطلب با عنوان ” راهنمای خرید بلیط اتوبوس برای سفر به بهترین مقاصد کویرگردی ایران ” همراه باشید.

رزرو تور یا خرید بلیط اتوبوس، کدامیک بهتر است؟

مناطق کویری بسیار وسیع، ناشناخته و مرموز هستند به همین دلیل به مسافرانی که تاکنون تجربه کویرگردی نداشته اند، توصیه می‌شود که حتماً با یک گروه کاربلد و راهنمای حرفه ای به این مناطق سفر کنند. بنابراین می‌توان گفت که خرید تور مسافرتی برای کسانی که قصد دارند اولین تجربه کویرگردی خود را رقم بزنند، بهترین انتخاب است. با این حال گاهی خرید تور و دنبال کردن برنامه های روتین یک گروه، برای کسانی که چندین بار به کویر سفر کرده اند کاری کسل کننده و حوصله سر بر به نظر می‌رسد. از این رو این افراد ترجیح می‌دهند که سفر خود را با خرید یک بلیط اتوبوس به مناطق کویری آغاز کنند.

 

کویر ورزنه

این کویر در ۱۰۵ کیلومتری شرق اصفهان واقع شده و مسافری که قصد دارد به آن سفر کند می‌تواند از انواع بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس استفاده نماید. البته ناگفته نماند که تمامی این بلیط ها به مقصد اصفهان صادر می‌شوند. از این رو اگر شما بلیط اتوبوس خود را از مبدا تهران خریداری کرده اید باید بدانید که پس از گذر از شهرهای قم، کاشان و نائین به ورزنه اصفهان می‌رسید. پس از آن نیز باید ۱۰ کیلومتری را با خودروهای موجود به سمت جنوب بپیمایید تا به این منطقه کویری برسید.

کویر مصر

کویر مصر از جمله مناطق کویری استان اصفهان است که در فاصله حدوداً ۷۰۰ کیلومتری شهر تهران واقع شده است. برای رسیدن به این کویر که در روستای مصر و در ۴۵ کیلومتری شهر جندق واقع شده است می‌توانید خود را به اصفهان برسانید و از آنجا خودرویی را برای رفتن به روستای مصر کرایه کنید یا اینکه با خرید یک بلیط اتوبوس راهی مقصد خود شوید. برای این کار باید با گذر از سمنان، راهی شهر دامغان شوید و از دامغان به جندق بروید و در نهایت خود را از طریق جاده ای خاکی به روستای مصر برسانید.

کویر مرنجاب

کویر مرنجاب از دیگر مناطق کویری استان اصفهان است که قطعاً نمی‌توانید برای رسیدن به آن از یک بلیط قطار استفاده کنید. چرا که برای سفر به این کویر یا باید با یک گروه مطمئن همراه شوید و یا با استفاده از اتوبوس خود را به مقصد برسانید. مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل از توابع شهرستان کاشان قرار گرفته است. از این رو اگر شما از مبدا تهران عازم این کویر هستید باید از آزادراه قم – کاشان خود را به روستای نوش آباد برسانید و از آنجا عازم آران و بیدگل و منطقه کویری مرنجاب شوید.

 

ریگ جن

ریگ جن از جمله مخفوف ترین مناطق کویری ایران است که از آن به عنوان مثلث برمودا نیز یاد می‌کنند. این کویر در نزدیکی شهر گرمسار در استان سمنان واقع شده است از این رو برای سفر به آن می‌بایست از تهران به سمت گرمسار حرکت کنید و از آنجا راهی پارک ملی کویر شوید. در انتهای جاده سنگفرش شده ای که از ورودی این پارک به سمت کویر کشیده شده است می‌توانید به ریگ جن برسید.

 

مهمترین نکات در کویرگردی

در بالا به راه های دسترسی به برخی از مناطق کویری ایران اشاره کردیم و گفتیم که چطور می‌توانید با خرید یک بلیط اتوبوس به کویرگردی بروید. با این همه اینها باز هم یادآور می‌شویم که اگر برای نخستین بار است که به کویر سفر می‌کنید و با این مناطق آشنایی ندارید حتما کویرگردی را همراه با تورهای مسافرتی تجربه کنید. در پایان اگر یکی از مناطق کویری ایران را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده اید، حتما به نکات زیر توجه کنید:
– لباس سبک و راحت بپوشید و برای شب پتوی مسافرتی و لباس گرم به همراه داشته باشید.
– بهتر است در قالب تورهای مسافرتی سفر کنید اما اگر تنها هستید حتماً نقشه یا جی پی اس به همراه داشته باشید.
– یک دستمال گردن یا شال مناسب همراه خود ببرید تا به هنگام مواجه با طوفان شن از آنها بهره بگیرید.
– هرگز از گروه جدا نشوید و به همراه داشتن مقداری آب اضافه را فراموش نکنید.

در پایان فراموش نکنید برای خرید انواع بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما به مقاصد داخلی و خارجی و همچنین رزرو هتل، خرید تور و بیمه مسافرتی می‌توانید به سایت قاصدک ۲۴ مراجعه نمایید. همچنین به یاد داشته باشید که برای سهولت دسترسی به کلیه خدمات مسافرتی تنها کافی است تا نسخه اندروید اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک ۲۴ را از کافه بازار دانلود و آن را روی تلفن همراه هوشمند خود نصب نمایید.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *