فردوس عوادی با انتشار بیانیه ای گفت:”طبق اطلاعاتی که از اهالی شریف موصل به دست ما رسیده است، بیش از دو هزارعنصر داعشی ترکی در موصل با یگان های ارتش ترکیه در بعشیقه به طور مستقیم در تماس هستند. آنها برای خروج از موصل و جلوگیری از رسوا شدن ترکیه که آنها را در بدو اشغال موصل آموزش داده است سرگرم رایزنی با نظامیان ترک هستند.”

عوادی خاطرنشان کرد که طبق اطلاعات موجود، تعدادی افسر ترکیه در میان داعشی های ترک در موصل حضور دارند. آنها سالها قبل از حمله داعش به موصل، تروریست ها را آموزش می دادند.

وی تصریح کرد که عملیات نفوذ داعشی های ترک و دیگر داعشی های خارجی، با هماهنگی کامل و عالی بین ترکیه، عربستان، قطر و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت گرفته است.

عوادی خاطرنشان کرد که اظهارات امروز عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان و حمله وی به نیروهای بسیج مردمی عراق، گویای علل و عوامل این سطح از هماهنگی بین ترکیه و عربستان است.

وی ضمن تذکر این موضوع، تأکید کرد که وزارت خارجه عراق باید موضع قاطعانه و جدی در برابر عربستان اتخاذ کرده و در روابط عراق با این کشور به عنوان یکی از کشورهایی که آشکارا با عراق دشمنی می کند، تجدید نظر کند.

عوادی، برخورد انفعالی ترکیه، عربستان و قطر و اقدام این سه کشور در تشدید مواضع خود علیه عراق را ناشی از آن دانست که این کشورها فهمیده اند پایان کار داعش در عراق فرا رسیده، لذا ناچارند به هر ترتیب از آنها در داخل موضل حمایت کنند.