چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۰ قبل از ظهر به وقت تهران

دفن اشتباهی زن سالمند بجای بیمار کرونایی!

اشتباه بیمارستان در تحویل دو جسد به خانواده هایشان در پایتخت باعث شد جسد زن ۶۰ ساله‌ای به جای زنی که متبلا به کرونا بود در گورستان اسلامشهر دفن شود.

دفن اشتباهی زن سالمند بجای بیمار کرونایی!

به گزارش خبرنگارجام‌جم، زن ۶۰‌ساله از چندی پیش برای درمان  از شهرستان به تهران آمده ودر بیمارستان بستری بود. او روز چهارم تیر امسال براثر ایست قلبی فوت شد. اقوام او در صدد بودند جسد را برای مراسم خاکسپاری به شهرستان  منتقل کنندکه  پی بردند جسد تحویلی متعلق به زن دیگری است.  آنها  موضوع را از مسوولان بیمارستان پیگیرشدند که معلوم شد خانواده دیگری که بیمارشان بیماری کرونایی داشتندو در همین بیمارستان فوت شده جسد زن ۶۰ساله را اشتباهی از بیمارستان تحویل گرفته و برای خاکسپاری  به گورستان اسلامشهر برده‌اند. همین باعث شد که آنها به کلانتری بهارستان بروندو از مسوولان بیمارستان شکایت کنند.
موضوع جا‌به‌جایی  این دو جسد  به مصطفی واحدی ،بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی تهران گزارش شد و دستور تحقیقات در این باره صادرشد. ماموران کلانتری بهارستان تهران به تحقیق در این باره پرداختندکه مشخص شد ،زنی  میانسال چند روزی بوده که به بیماری کرونا مبتلا و در همان بیمارستان بستری و تحت درمان  بوده که در همان روزی که زن شهرستانی  فوت کرده وی نیز
فوت شده است.
خانواده‌اش نیز با اعتماد به مسوولان بیمارستان  بی آن‌که  به جسد نگاهی بیندازندو مطمئن شوند جسد متعلق به مادرشان است او را تحویل گرفته و در گورستان اسلامشهر دفن کرده‌اند. این در حالی بود که خانواده زن ساکن اسلامشهر که متوجه  دفن اشتباهی شده  بودند به‌شدت شوکه شده و خواستار تحویل گرفتن جسد مادر خود شدند. با توجه به این که جسد زن ۶۰ ساله د ر اسلامشهر دفن شده بود ،پرونده با نبود صلاحیت رسیدگی ازدادسرای جنایی تهران به دادسرای اسلامشهر ارسال شد .
یکی ازاقوام زن فوت شده که جسدش  اشتباهی دفن شده بود در تحقیقات پلیسی گفت : زن ۶۰ ساله به خاطر بیماری زنان ۵۰روز بود در بیمارستان بستری بود. با وخیم شدن حالش او به بخش مراقبت‌های ویژه  انتقال یافت و در آنجا به کما رفت  تا این‌که روز چهارم تیر امسال ساعت ۸ صبح براثر ایست قلبی فوت شد.  کارهای ترخیص جسد او تا ساعت دو بعداز ظهر طول کشید.
وی افزود : قراربود  جسد را برای خاکسپاری و برگزاری مراسم  به شهرستان منتقل کنیم و همه اقوام منتظرمان  بودند. وقتی جسد را تحویل گرفتیم، ناگهان متوجه  تغییر رنگ موی او شدیم.  پارچه کفن را باز کرده و متوجه شدیم جسد متعلق به زن دیگری است .  بعد پی بردیم که جسد فامیلمان با جسد زن دیگری که مبتلا به کرونا بوده و در همان بیمارستان فوت شده جا به جا شده است، با آن خانواده  تماس گرفتیم که پی بردیم  آنها جسد را در گورستان اسلامشهر دفن کرده و در حال برگزاری مراسم سوگواری هستند. آنها نیز بعد از اطلاع از ماجرا مثل ما شوکه شدند.
شکایت کردیم و قرارشد دستور نبش قبر بدهند تا جسد را از قبر بیرون آورده و برای خاکسپاری به زادگاه‌مان منتقل کنیم. همچنین  قرار شد جسد دوم نیز برای خاکسپاری تحویل خانواده‌اش
در اسلامشهر شود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *