پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۷ بعد از ظهر به وقت تهران

دروغ بزرگ آمریکا درباره هواپیمای اوکراینی

پس از حمله موشکی سنگین ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق که به عنوان بخشی از پروسه انتقام ایران از ترور ناجوانمردانه شهید سپهبد قاسم سلیمانی توسط رژیم تروریستی امریکا صورت گرفت، سیا و پنتاگون سناریویی برای نجات هیات حاکمه امریکا از تحقیر بزرگ ناشی از این مساله طراحی کرده اند.

پیش‌نویس خودکار

تحقیر تاریخی امریکا از نخستین ساعات بامداد روز گذشته به تیتر یک رسانه‌های بزرگ دنیا تبدیل شده است. این تحقیر امریکا پس از توضیحات مفصل امروز سردار حاجی فرمانده نیروی هوافضای سپاه که جزییات و ناگفته های مهمی از این اقدام تلافی جویانه ایران منتشر کرد رنگ و بوی جدیدی به خود گرفت.

هیات حاکمه امریکا از روز گذشته و به دنبال ناتوانی از مقابله به مثل با ایران جلسات متعددی برای چگونگی به حاشیه بردن این مساله برگزار کرده است.

برخی منابع غربی می‌گویند استفاده از کارت سقوط هواپیمای بویینگ متعلق اوکراینی در نزدیکی فرودگاه امام خمینی(ره) یکی از مصوبات جلسات کاخ سفید بوده و فضاسازی بر اساس آن به سیا و پنتاگون واگذار شده و مدیران رسانه های بزرگ غربی درباره آن توجیه (brief) شده‌اند.

بر همین اساس از ساعاتی قبل رسانه های غربی روی این مساله متمرکز شده اند و پنتاگون نیز با صدور بیانیه‌ای گفته است که تصاویر ماهواره‌ای‌شان آنها را تا حد زیادی متقاعد کرده که هواپیمای اوکراینی به اشتباه توسط موشک ایرانی ساقط شده است!

این در حالی است که اولا موشکها نه از تهران بلکه از جای دیگری شلیک شده اند که اساساً فاصله بسیاری با تهران دارد؛ ثانیاً برخورد موشک نه موجب آتش‌سوزی بلکه موجب انهدام هواپیما در آسمان می‌شود. حال آنکه تصاویر واضحی نشان می‌دهد هواپیمای اوکراینی به دلیل نقص فنی آتش گرفته و بعد از لحظاتی سقوط کرده و لاشه ی باقی مانده هواپیما نیز کاملا این موضوع را تایید می‌کند.

همچنین سوال بسیار مشخص از آمریکایی‌ها این است که اگر ماهواره های شما چنین چیزی را در این سو متوجه شده اند، چگونه نتوانستند ١٣ موشک بالستیک ایرانی که پایتخت امریکا در عراق(عین الاسد) را ویران کرد را تشخیص نداده و نتوانستند با آن مقابله کنند؟ چنین اظهار نظرهایی توسط پنتاگون با تمسخر تحلیلگران نظامی روبرو شده است.

رییس سازمان هواپیمایی نیز پیشتر چنین ادعاهایی را کاملا بی منطق و مردود شمرد. کارشناسان اوکراینی به ایران اعزام شده‌اند و برای آنها چنین مساله‌ای واضح خواهد بود.

منابع غربی به میگویند کاخ سفید مایل است با فشار به برخی مقامات از جمله رییس جمهور اوکراین آقای زلینسکی چنین ادعایی علیه ایران را دست کم برای یک دوره موقت پیگیری کند تا تحقیر عین الاسد کاهش یابد.

دموکراتها در امریکا اخیراً به دلیل فشار ترامپ به زلینسکی(رییس جمهور اوکراین) برای کمک به او در انتخابات ٢٠٢٠ پروسه استیضاح او را اغاز کرده اند که در مجلس نمایندگان این استیضاح رای اورد و کار به سنا کشیده شده است/ تسنیم

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *