پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۱ بعد از ظهر به وقت تهران

درمان سریع استفراغ / چگونه حالت تهوع را از بین ببریم؟

بروز حالت تهوع و استفراغ در افراد می تواند دلایل مختلفی چون پرخوری، بدخوری، ماشین گرفتگی، مسمومیت غذایی و… داشته باشد. و چنانچه درمان نشود می تواند باعث ایجاد اسیب های جدی در افراد بیمار شود.

راهکار هایی اورژانسی برای کنترل حالت تهوع
حالت تهوع و استفراغ واکنش بدن به برخی بیماری ها و شرایط فیزیکی جسم است و اگر کنترل نشود می تواند باعث کم آبی و حتی مرگ افراد شود.
به گزارش  باشگاه خبرنگاران؛ تهوع در اثر رفلاکس محتویات معده به دهان و خروج آن ها از بدن رخ می دهد و معمولاً به علل مختلفی به وجود می آید، تهوع در کودکان و بزرگسالان شایع است اما در زنان باردار و افراد مبتلا به سرطان که شیمی درمانی می شوند بیشتر دیده می شود.
از جمله علل تهوع و استفراغ در افراد می توان مسمومیت غذایی، ابتلا به میگرن و سردرد، پرخوری، خوردن غذاهای حاوی ادویه های تند، انسداد روده، دریا زدگی و ماشین گرفتگی، ابتلا به برخی بیماری ها از جمله مننژیت، بروز عفونت های ویروسی و باکتریایی درافراد و بسیاری دلایل دیگر را نام برد.
استفراغ بیش از حد می تواند باعث خارج شدن میزان فراوانی آب ازبدن و بروز کم آبی شود که به علت برهم خوردن توازن سلول های خونی می تواند حتی منجر به مرگ فرد شود، همچنین تهوع می تواند باعث خروج مواد غذایی خورده شده توسط فرد، آسیب به جداره مری و مینای دندان ها به خاطر ورود اسید معده به دهان و اندام های گوارشی شود.
برای درمان استفراغ اولین گام شناسایی علت و مراجعه به پزشک است، اندازه گیری درجه حرارت فرد بیمار نیز از اهمیت بالایی برخوردار است بویژه اگر کودک زیر ۶ سال باشد که تا زمان مراجعه به پزشک می توان اقدامات زیر را انجام داد.
دادن مایعات به بیمار به میزان کم و در دفعات از جمله مایعات شیرین و آبمیوه اما باید دقت کرد هرگز آبمیوه یا نوشیدنی های اسیدی چون آب پرتقال به بیمار نندهید چون باعث تشدید علائم بیماری می شود.
مصرف زنجبیل هم می تواند از بروز تهوع در افراد جلوگیری کند و باعث بهبود نسبی بیمار شود.
اغلب افرادی که دچار تهوع می شوند معمولاً به خاطر این مشکل دچار احساس گرسنگی می شوند به همین دلیل مصرف میوه های مغذی مانند موز، سیب، مصرف عسل ، نان برشته و نان کراکر نمکی می تواند علاوه بر تسکین التهاب معده باعث رسیدن مواد مغذی به بدن و بهبود وضعیت فرد شود.
تشخیص حالت تهوع معمولاً از طریق آزمایش خون، تصویربرداری و معاینات بالینی انجام می شود.
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *