سه شنبه , ۷ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۹ بعد از ظهر به وقت تهران

خلاصه ماه عسل قسمت ششم ۹۷/ زوج پزشکی که خیرین محروم‌ترین نقطه ایران شدند

ششمین برنامه ماه عسل سال ۹۷ با حضور مهمانی متفاوت روی آنتن شبکه ۳ رفت.

میزان نوشت : ماه عسل در ششمین برنامه خود میزبان دو همسر پزشک بود.

شوهر از مهاجرت به کانادا برای تحصیلات پزشکی به واسطه برادرش که در آنجا زندگی می‌کرد گفت.

علیخانی در ادامه برنامه اقدام کانادا به توهین نخبگان ایرانی و اظهاراتی که کانادا در تعیین تکلیف برای ایران می‌کند انتقاد کرد.

شوهر از مرگ پدر در سال ۵۷ بر اثر ناراحتی قلبی گفت؛ و این که با کار در کنار کانادا تحصیلات را در مدرک علوم ازمایشگاهی گذراند.

او از کمک‌های خیر به بیماران در کانادا گفت که باعث شد با پزشکان آشنا شده و با کمک آن‌ها و روش‌هایی که آنان توصیه کردند وارد رشته پزشکی شد.

او از نداری گفت و این که برخی اوقات پول نداشت. درس برایش مهم بود. به همین خاطر تلاش می‌کرد و نمی‌گذاشت خانواده از اوضاع سختش بدانند. وقتی درسش تمام می‌شود به عنوان دانشجوی منتخب از ارتوپدی و بازیابی آمریکا پیشنهاد و مشغول کار تحقیقاتی می‌شود و، چون ویزا به دلیل مشکل امریکا با ایران تمدید نمی‌شود به کانادا بر میگردد.

در کانادا ۵۰۰ بیمار و بی خانمان را بدون ویزا معاینه می‌کند؛ و در بزرگترین پروژه کانادا یعنی ات هوم یا پزشک در خانه یا پزشک خانواده فعالیت می‌کند.

علیخانی در ادامه بیان کرد باید قبول کنیم که پزشک کاسب داریم و نباید این قضیه را کتمان کرد.

پزشک مرد از پزشکانی گفت که هشتشان گرو نهشان است و درآمد کمی دارند. از این که در کشور محروم زیاد داریم و به آن‌ها رسیده نمی‌شود. درد و دل‌های زیادی از سوی مردم می‌شنود و نیت می‌کند و از خدا می‌خواهد که از مشکلات زندگی من رفع شود و بتوانم به مردم خود کمک کنم. زمانی که به ایران بازگشتم وضعیت مالی و امکانات خوب در کانادا داشتم.

زن از آشنایی با شوهرش در بیمارستان دریایی گفت. شوهر ادامه داد که به آموزش در بخش‌های کودکان در بیمارستان دریایی مشغول بود که در جلسه دوم در یک همایش همسرش را می‌بیند و میخکوب می‌شود و بعد از آن به دنبال آشنا شدن با بود و جلسات اشنایی برگزار شد و ازدواج کردند.

زن و شوهر از اجرای طرحی در مناطق محروم برای رسیدگی به بیماران گفت و از یکی از روستا‌های مناطق مرزی بوشهر شروع شد. شوهر گفت که وقتی روند کار را جلو بردیم همسرش علاقمند شد و از او پیشی گرفت و پیشنهاد داد به محروم ترین جای ایران بروند. به شهرستان سرباز در سیستان و بلوچستان رفتند که معروف به سرباز فقیر است. خشک و بدون آب؛ که ۲۰۰۰۰ جمعیت دارد.

او گفت که برای اقامت ۵ ماهه به عنوان پزشک رفتند، اما با گذشت ۱۰ ماه در این منطقه ماندگار شده اند و علاوه بر پزشکی به کار‌های خیر، مدرسه سازی و امور رفاهی مشغول هستند.

در ادامه برنامه شعبانی از سرباز در استودیو برنامه ماه عسل حاضر شد.

پزشک مرد گفت که در سرباز طرح جامع سلامت را برعهده دارد و همسرش پزشک خانواده آنجاست. اهالی سرباز مثل خانواده خودشان با ما برخورد می‌کنند به شکلی که به آن‌ها وابسته شده ایم. مردم بلوچستان همه مردمی مهمان نواز و اهل محبت هستند.

در ادامه برنامه بچه‌های شهرستان سرباز در استودیو حاضر شدند.

بچه‌هایی که برای اولین بار از محل زندگی خارج شده و سوار هواپیما می‌شدند و شهر را به چشم می‌دیدند.

این دو پزشک زن و شوهر کمک به مردم محروم را توفیق الهی دانستند و این که شادی بچه‌ها اشک را در چشمان آنان جاری می‌کند.

آنان در پایان گفتند که از اقصی نقاط ایران و از کشور‌های دیگر برای کمک به آن‌ها داوطلب وجود دارد و در امر خیر پیشقدم می‌شوند و امیدوارند که این کمک‌ها بیشتر شود از سوی مردم و مسئولان تا آب و برق برای مردم سرباز نیز فراهم شود و زندگیشان بهتر شود.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *