پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۶ بعد از ظهر به وقت تهران

خروج دانش آموزان با کامیون از مدرسه در زرین دشت فارس! +عکس

تصویری از یک مدرسه شهر حاجی آباد مرکز شهرستان زرین دشت استان فارس در شبکه های اجتماعی در حال انتشار است که یک کامیون را در حال انتقال دانش آموزان به خارج مدرسه نشان می دهد.

www.dustaan.com-خروج دانش آموزان با کامیون از مدرسه در زرین دشت فارس! +عکس

خروج دانش آموزان با کامیون از مدرسه در زرین دشت فارس!

ایرنا نوشت : این تصویر، گویای آبگرفتگی معابر در شهر حاجی آباد پس از بارش باران است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان زرین دشت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این باره گفت: آموزشگاه ابتدایی سمیه در شهر حاجی آباد به واسطه رعایت نشدن اصول شهرسازی و شیب بندی نامناسب خیابان، در هر بارندگی هرچند اندک در محاصره آب های سطحی قرار می گیرد.

غلامحسین امانت افزود: این مدرسه در نقطه ای قرار گرفته است که آب های بارندگی در اطراف آن تلاقی پیدا می کند و خروج آب از این نقطه بسیار اندک است.
وی ادامه داد: در چنین شرایطی با هر بارندگی حداقلی، نقل و انتقال دانش آموزان این مدرسه دچار مشکل می شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان زرین دشت اظهار کرد: صبح امروز یکشنبه در بازدیدی که از این مدرسه داشتم، آب به حدی نبود که مانع تردد دانش آموزان شود و مقرر شد در صورتی که میزان آبگرفتگی زیاد شود مینی بوس برای انتقال دانش آموزان از داخل به بیرون مدرسه اعزام شود.

امانت گفت: قبل از اطلاع به اداره آموزش و پرورش، یک راننده کامیون با مشاهده وضعیت آبگرفتگی مدرسه برای انتقال دانش آموزان داوطلب شد و شماری از آنها را در مسافتی حدود پنج متر جابجا کرد تا خیس نشوند.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان زرین دشت با اشاره به پیگیری ها برای حل این مشکل گفت: فرماندار این شهرستان و شهردار حاجی آباد روز یکشنبه در بازدیدی از مدرسه و خیابان مورد بحث، تاکید کرده اند که حل مشکل آبگرفتگی این خیابان در اولویت کاری شهرداری قرار گیرد.

شهرستان زرین دشت به مرکزیت حاجی آباد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب شرق شیراز واقع است.

** ۲ آموزشگاه ابتدایی در شهرستان مُهر به دلیل آبگرفتگی و فرسودگی تعطیل شد
حسن فیاض پور مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس نیز روز یکشنبه به ایرنا گفت: بارش باران موجب آبگرفتگی ۲ آموزشگاه ابتدایی در شهرستان مُهر شد که به سبب این امر و همچنین به دلیل فرسودگی این آموزشگاه ها، برای جلوگیری از بروز خطرات احتمالی این مکان های آموزشی با درخواست شورای تامین تعطیل شدند.
شهرستان مُهر در فاصله ۳۲۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *