پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۰ بعد از ظهر به وقت تهران

جوان پشیمان از قصاص رهایی یافت

بااعلام رضایت اولیای دم،جوان پشیمان از قصاص رهایی یافت  .

پیش‌نویس خودکار

به گزارش خراسان ،اولیای دم  از خونخواهی جوان  نادم و پشیمانی  گذشتند که طی یک نزاع خونین   فردی    به هویت  هاشم زهی رابه  قتل  رسانده  و  قرار بود قصاص نفس قاتل در  شرق کرمان (ریگان)اجرا شود.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان گفت: خانواده نیکوکار ریگانی  و اولیای دم با اعلام گذشت و  رضایت از اجرای حکم قصاص ،باعث رهایی یک جوان پشیمان از پای چوبه دار شدند.

براساس گزارش خبرنگارما، تقی زاده افزود: قاتل پنج سال قبل در سال ۹۳ به علت اختلاف و نزاع  دوطایفه با مقتول درگیر می شود و  وی را به قتل می رساند.

این مقام قضایی   با بیان این که  سران طوایف،ریش سفیدان و معتمدان  محلی نقش موثری در ترویج فرهنگ صلح وسازش دارند، تصریح کرد: سرانجام  با ورود دادگستری ریگان و با تلاش های  اعضای شورای حل اختلاف ناصریه  وتشکیل جلسات مکرر صلح و سازش، بین دو خانواده قاتل و مقتول که از دو طایفه جداگانه بودند،  این پرونده به نتیجه رسید  وبدین  ترتیب خانواده مقتول با اعلام رضایت و بخشش قاتل،به این جوان نادم  زندگی  دوباره بخشیدند و این پرونده پس از  پنج سال با صلح وسازش بین این دوطایفه مختومه شد.معاون قضایی دادگستری  کرمان در پایان  از خانواده مرحوم هاشم زهی به ویژه پدر و مادر و فرزندان  قربانی و همه کسانی که در این امر نیک نقش داشتند قدردانی و تشکرکرد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *