پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۷ بعد از ظهر به وقت تهران

جنجال جدید ترامپ و خشم انگلیسی‌ها +عکس

دونالد ترامپ رئیس جمهور جنجالی ترامپ در جدیدترین اظهارنظر خود افزایش جرائم در بریتانیا را ترور اسلامی مرتبط دانست.

نتیجه تصویری برای جنجال جدید ترامپ

بین الملل > آمریکا – ایسنا نوشت: پس از آنکه رئیس‌جمهوری آمریکا افزایش جرایم در بریتانیا را اشتباها با “ترور اسلامی افراطی” مرتبط دانست، به اشاعه “حرف مفت” با هدف تحریک “جرایم مرتبط با تنفر” متهم شد.

 به نوشته روزنامه دیلی میل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه در پیامی توئیتری نوشت: طبق گزارش‌ها، جرایم سالانه در بریتانیا در بحبوحه ترور اسلامی افراطی ۱۳ درصد افزایش یافته است. اصلا خوب نیست، ما باید آمریکا را امن نگه داریم!

اما قانونگذاران انگلیسی با حمله به ترامپ، سخنان او را “مزخرف” دانسته و تاکید کردند رهبر ایالات متحده “با اشاره اشتباه به عامل افزایش تروریسم موجب گسترش هراس و بیگانه‌هراسی می‌شود.” دیگران هم او را به اشاعه “اخبار کذب” متهم کرده و تاکید کردند که تروریسم “سهم کوچکی” از جرایم در انگلیس را شامل می‌شود.

یوت کوپر، رئیس امور کشوری در کمیته تفحص انگلیس در واکنشی انتقادی گفت: جرایم مبتنی بر تنفر در بریتانیا تقریبا حدود ۳۰ درصد رشد داشته است و مزخرفاتی مثل این توئیت دونالد ترامپ با هدف تحریک هر چه بیشتر جرایمی از این دست، طراحی شده است.

آمارهای منتشر شده در انگلیس نشان می‌دهد نیروهای پلیس ۵.۲ میلیون جرم را از ابتدای سال تا ژوئن ثبت کردند. اما در حالی که تروریسم رو به افزایش است و پنج حمله مرگبار در سراسر انگلیس جان ده‌ها تن را گرفت و صدها تن دیگر را در سال گذشته زخمی کرد، این موارد سهم اندکی از بازداشت‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

جنجال جدید ترامپ و خشم انگلیسی‌ها

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *