پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۱ بعد از ظهر به وقت تهران

جنایات جدید داعش در بریدن سر نوزادان شیر خواره و تجاوز به مادران انها

www.dustaan.com-داعشمجله انلاین دوستان :  در حالیکه نیروهای عراقی توانستند ناحیه “العلم” در استان صلاح‌الدین را پس از فرار اعضای گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش تحت کنترل خود درآورند و ناحیه المنصوریه در شرق بعقوبه را به صورت کامل پاکسازی کنند؛ یک سازمان مدنی اعلام کرد که تروریست‌ها در هنگام حمله خود به دو منطقه “بشیر” و “طوزخرماتو” سر کودکان شیرخواره را بریده و از تجاوز خود به زنان عکس گرفتند.

منابع امنیتی در عراق اعلام کردند که اعضای گروه تروریستی داعش از ناحیه العلم واقع در جنوب تکریت فرار کرده و نیروهای پلیس کنترل آن را در دست گرفتند.
در همین راستا جمیل الشمری، رئیس پلیس دیالی از کشته شدن ۲۰ عضو داعش و پاکسازی ناحیه المنصوریه در شرق بعقوبه خبر داد.
وی از نقش عشایر در حمایت از دستگاه‌های امنیتی و مقابله قهرمانانه آن‌ها علیه گروهک‌های تروریستی قدردانی کرد.
در همین راستا قاسم عطا، سخنگوی رسمی دفتر فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که در حملات هوایی ارتش در غرب الرمادی امیر داعش در منطقه القائم و همچنین هفت تن از معاونان وی به هلاکت رسیدند.
وی همچنین تاکید کرد که یکی از سرکرده‌های داعش در غرب منطقه تلعفر نیز به هلاکت رسیده است.
خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که نیروهای عراقی همچنین دانشگاه تکریت را تحت کنترل خود درآورده‌اند.
در همین حال یکی از مقامات عراقی در موصل اعلام کرد که داعش ساکنان موصل را مجبور می‌کند تا به اعضای این گروه تروریستی بپیوندند.
وی در ادامه افزود: داعش افرادی از سن ۱۸ سال تا ۵۰ سال را مجبور می‌کند تا به این گروه تروریستی بپیوندند و تهدید کرده است هر کس به این گروه ملحق نشود وی را می‌کشد.
شاهدان عینی همچنین اعلام کردند که بر اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در روستایی در شرق موصل چندین عراقی کشته و زخمی شدند.
از سوی دیگر درگیری‌های شدیدی میان نیروهای پیشمرگ کرد با افراد مسلح داعش در منطقه قراقوش در شهر موصل رخ داده است.
خبرنگار اسکای نیوز همچنین گزارش داد که شیء عجیبی در منطقه کاظمیه در بغداد منفجر شد که براثر آن هفت تن کشته شده و ۳۶ تن دیگر زخمی شدند.
پنتاگون نیز اعلام کرد که ۵۰ تن دیگر از نیروهای عملیات ویژه آمریکا وارد بغداد شدند. با حضور این ۵۰ تن، تعداد نیروهای آمریکایی مستقر در عراق به حدود ۱۸۰ تن می‌رسد.
باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا پیشتر دستور داده بود که حدود ۳۰۰ مشاور از آمریکا به عراق اعزام شوند.
در همین حال، فرماندهی عملیات بغداد از طرح امنیتی ویژه‌ای برای برقراری امنیت به صورت کامل در بغداد خبر داد.
فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد که این طرح امنیتی، ویژه ماه رمضان است که هدف از آن برقراری امنیت مساجد، بازارها و مناطق شلوغ است.
در همین راستا سازمان مدنی “حشد” که در خصوص کشته‌های دسته جمعی تحقیقاتی را انجام می‌دهد، اعلام کرد: گروه‌های مسلح در ۱۲ و ۱۳ ژوئن جاری در هنگام یورش خود به دو منطقه بشیر و طوزخرماتو سر کودکان شیرخواره را بریده‌اند و از تجاوز به زنان عکس گرفته‌اند.

از سوی دیگر ائتلاف کردستان عراق چهار تن را برای تصدی پست ریاست جمهوری کاندید کرد.

محما خلیل، از نمایندگان ائتلاف کردستان عراق اعلام کرد که اسامی این نامزدها در پارلمان منطقه کردستان مطرح می‌شود تا یکی از این افراد انتخاب شده و نامزد ائتلاف کردستان در پارلمان عراق باشد.///ایسنا

وی در خصوص مشارکت کردها در جلسه پارلمان گفت: حضور ائتلاف کردستان به حضور سایر فراکسیون‌های سیاسی بستگی دارد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *