سه شنبه , ۷ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۱ بعد از ظهر به وقت تهران

جشنواره برلین آنلاین برگزار می‌ شود

جشنواره فیلم برلین یکی از مهمترین جشنواره‌های سینمایی سرتاسر جهان، هفتاد و یکمین دوره خود را با تغییرات عمده برگزار می‌کند. به گزارش ورایتی، این جشنواره قرار بوده از ۱۱ تا ۲۱ فوریه ۲۰۲۱ در برلین به صورت فیزیکی برگزار شود، اما اوجگیری موارد ابتلا به بیماری کوید ۱۹ در آلمان باعث شده که این مسئله مورد بررسی مجدد قرار بگیرد.

در حالی که واکسیناسیون کرونا در آلمان بزودی آغاز می‌شود این فستیوال برای جلوگیری از هرگونه ریسک حالا به دنبال برگزاری بخش مسابقه خود به صورت مجازی در ماه مارس است. و احتمالا بازار فیلم اروپا هم در همان زمان به صورت یک رویداد دیچیتال برگزار می‌شود و فستیوال کوچکی هم اکران آنلاین برخی از آثار را در اوایل ماه ژوئن خواهد داشت.

ورایتی گزارش داده بخش اعظمی از این تصمیم به این برمی‌گردد که بخش قابل توجهی از بودجه جشنواره فیلم برلین از طریق دولت تامین می‌شود و دولت آلمان امسال برای کنترل بیماری کرونا تردید جدی در برگزاری فیزیکی این فستیوال داشته و به همین دلیل احتمالا این فستیوال به این شیوه برگزار شود. جشنواره برلین در سال ۲۰۲۰ بودجه‌ای در حدود ۲۷.۲ میلیون یورو داشته./سینمادیلی

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *