پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۷ بعد از ظهر به وقت تهران

تیر سعودی‌ ها باز هم به سنگ خورد

بازی تمام شد. یعنی از اول هم تمام شده بود، اما گزارش‌های یک‌سری هوادارنما از داخل و تحریک‌هایی که در خارج از کشور می‌شد باعث شده بود تا النصری‌ها به این باور برسند که پرسپولیس تخلف کرده است.

شکایت‌ها انجام شد و استرس‌ها به فوتبال ایران وارد. روزی نبود که خبرنگاران سعودی جوی راه نیندازند و از این نگویند که برنده این پرونده هستند.
سرانجام رای نخست صادر شد و کنفدراسیون فوتبال آسیا رای به پیروزی پرسپولیس داد. با این حال النصری‌ها که به دنبال یک پیروزی مفت و مجانی خارج از زمین بودند و گمان می‌کردند که باز هم می‌توانند با دلارهای‌شان روی رای‌ها اثر بگذارند پرونده را راهی فیفا کردند. اتفاقی که باز هم به سود پرسپولیسی‌ها رقم خورد، اما چطور؟
AFC شرح تفصیلی یا گراندز حکم را در ۱۴ صفحه منتشر کرده و از آن می‌توان دریافت که روند پرونده به چه شکلی بوده است. در حالی که گفته می‌شد پرسپولیس این پرونده را به خاطر پایان مهلت شکایت به نفع خود خاتمه داده، اما این چنین نیست و AFC صراحتا نوشته که «استعلام‌های لازم از فیفا گرفته و پرونده بررسی شده است».
ماجرا از این قرار است که وقتی ایمیل‌های پرتعداد از ایران و متعاقب آن شکایت النصر به AFC رسید، پیش از این که کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا از پرسپولیس دفاعیه بگیرد، به سراغ فیفا می‌رود و درخواست استعلام می‌کند؛ چرا که پای حکم فیفا در میان بوده است. همچنین سپس به خاطر طی روال اداری، دفاعیه از پرسپولیس هم خواسته شد و قرمزها لایحه خود را در هماهنگی با فدراسیون فوتبال ایران به AFC ارسال کردند.
ماجرا همانطور که در گذشته نیز بارها گفته شد حکم فیفا علیه پرسپولیس ششم آگوست صادر و دوازدهم آگوست ابلاغ شد و در آن نوشته شد که اگر پرسپولیس در این یک ماه نتواند مطالبات را پرداخت کند، با محرومیت از نقل‌و‌انتقالات مواجه می‌شود. اما النصر عربستان واژه «اگر» را در حکم نادیده گرفت.
باتوجه به این که فیفا جداگانه در ارکان قضایی‌اش به این موضوع پرداخت و AFC هم از فدراسیون جهانی فوتبال استعلام گرفت و سپس در دادگاه کمیته انضباطی‌اش آن را بررسی کرد، بعید است که حتی درخواست فرجام‌خواهی النصر نیز به جایی برسد. پس از آن حتی اگر عربستانی‌ها به دادگاه عالی ورزش هم بروند، باتوجه به این که دو نهاد تصمیم‌گیر بزرگ فوتبال یعنی AFC و فیفا حکم را تایید کرده‌اند، به احتمال فراوان بازنده خواهند شد.
بنابراین طبق همان حکم نخست پرسپولیس از شکایت النصر درباره خریدهای جدید تبرئه شده و توانسته به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند؛ فینالی که قرار است ۲۹ آذر به
انجام برسد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *