چهارشنبه , ۸ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۶ بعد از ظهر به وقت تهران

تنبیه‌ بدنی‌ دانش‌ آموز‌ دوم‌ ابتدایی‌ در‌ مشهد توسط خانم معلم +عکس

دانش آموز ۹ ساله‌ای که در کلاس دوم ابتدایی تحصیل می‌کند، به خاطر ضعف در درس ریاضی مورد تنبیه خانم معلم قرار گرفت و با اصابت سرش به دیوار به شدت مصدوم شد.

روزنامه خراسان:  پدر این دانش آموز که مدعی است فرزندش پس از انجام عمل جراحی از بیمارستان ثامن الائمه (ع) مشهد مرخص شده و هم اکنون دوران نقاهت را سپری می‌کند، درباره چگونگی وقوع این حادثه تلخ گفت: پسرم سال اول ابتدایی را طی دو سال گذراند و دچار ضعف درسی است به همین دلیل ما هم توجه زیادی به او داریم. این مرد جوان در ادامه ادعاهایش افزود: حدود پانزدهم آبان بود که فرزندم وقتی به منزل آمد متوجه آثار باقی مانده انگشت روی گونه چپش شدیم، ولی پسرم درباره این که چه کسی او را زده است از ترس سکوت می‌کرد. آن شب به یک مجلس مهمانی دعوت بودیم که به طور ناگهانی دیدم گونه سمت راست پسرم آرام آرام متورم می‌شود، خیلی نگران شدم واز فرزندم خواستم تا حقیقت ماجرا را بگوید. در این لحظه بود که پسرم با گریه گفت: من درس ریاضی را بلد نبودم خانم معلم سیلی محکمی به گونه ام زد که آن طرف صورتم نیز به دیوار کلاس خورد! پدر این دانش آموز دوم ابتدایی اضافه کرد: آن شب تا صبح نخوابیدم. صورت پسرم هر لحظه متورم‌تر و کبودتر می‌شد، ولی سه روز تعطیلی متوالی موجب شد تا نتوانم برای جویا شدن از حقیقت موضوع به مدرسه پسرم در منطقه شهرک شهید باهنر بروم. تا این که بالاخره بعد از اتمام تعطیلات همسرم را به مدرسه فرستادم، ولی مدیر مدرسه گفته بود من باید تحقیق کنم! بعد از آن هم خانم معلم می‌گفت: من فرزند شما را تنبیه نکرده ام این در حالی بود که همکلاسی هایش ماجرای تنبیه بدنی را تایید می‌کردند. به ناچار خودم راهی مدرسه شدم واز مدیر خواستم حقیقت را بگوید. آن روز مدیر مدرسه مرا به گوشه اتاق کشید و گفت: به خاطر این که درگیری در مدرسه به وجود نیاید ناچار به کتمان ماجرا شدیم!

ماجرای تنبیه‌بدنی‌دانش‌آموز‌دوم‌ابتدایی‌در‌مشهد +عکس

آن جا بود که من با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتم و شکایتم را به طور قانونی پیگیری کردم! در حالی که تصاویر سی تی اسکن از شکستگی بینی و گونه پسرم حکایت داشت و مورد عمل جراحی قرار گرفت، ولی خانم معلم او بعد از ۱۸ روز به عیادت او در بیمارستان ثامن الائمه (ع) آمد.
وی در پایان به پیگیری قانونی این پرونده اشاره کرد و گفت: پزشکی قانونی نیز صدمات وارد شده به صورت پسرم را تایید کرده است و من از معلم او شاکی هستم!
گزارش خراسان حاکی است، در همین باره معاون دادستان مرکز خراسان رضوی نیز با تایید تشکیل پرونده قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: این پرونده در شعبه ۴۳۱ مجتمع قضایی شهید بهشتی مورد رسیدگی قرار گرفته است. قاضی سیدجواد حسینی با تاکید بر این که این پرونده هنوز در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد، تصریح کرد: پدر دانش آموز ۹ ساله‌ای مدعی است که فرزندش توسط معلم مدرسه تنبیه بدنی شده و صدمات زیادی دیده است. این مقام قضایی خاطرنشان کرد: شاکی پرونده برگه تاییدیه پزشکی قانونی را به شعبه ۴۳۱ دادسرا ارائه داده است و تحقیقات با احضار معلم مدرسه با جدیت ادامه می‌یابد، ولی هنوز نمی‌توانیم به طور قطع درباره این ماجرا تا تکمیل تحقیقات اظهارنظر کنیم.

خبر مرتبط
جزئیات جدید از تنبیه بدنی دانش‌آموز ماهشهری توسط ناظم
مدیر آموزش و پرورش ماهشهر جزئیات تنبیه بدنی دانش‌آموز ماهشهری را تشریح کرد.
به گزارش رکنا، مجتبی دیناروند اظهار کرد: هفته گذشته به ما اطلاع داده شد که ناظم یکی از مدارس ماهشهر، یک دانش‌آموز ۱۰ ساله پایه چهارم ابتدایی را تنبیه بدنی کرده است. وی افزود: پس از شکایت والدین این دانش‌آموز مبنی بر کتک زدن فرزندشان توسط ناظم مدرسه، ما پیگیری‌های لازم را آغاز کردیم و پرونده این ناظم کامل شده است. به ما گفته شده با شیلنگ یا چوب به پای این دانش‌آموز ضربه وارد شده و در نتیجه این تنبیه، پای دانش‌آموز سرخ شده است، اما آسیب دیگری ندیده است. پرونده به هیئت تخلفات ارسال شده است و این هیئت تصمیم می‌گیرد که چه برخوردی با ناظم خاطی انجام شود.
مدیر آموزش و پرورش ماهشهر تاکید کرد: به صورت صریح در قانون بیان شده که تنبیه بدنی دانش‌آموزان ممنوع است. به طور مرتب نیز این مسئله اعلام می‌شود و از همکاران می‌خواهیم که صبر و حوصله خود را در برخورد با دانش‌آموزان افزایش دهند. ابتدای هر سال تحصیلی نیز در این زمینه برای مدارس بخشنامه ارسال می‌شود، اما متاسفانه گاهی می‌بینیم چنین اتفاقاتی در مدارس رخ می‌دهد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *