پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۵ بعد از ظهر به وقت تهران

تاثیر سیگار های الکترونیکی بر باروری

تحقیقات جدید محققان نشان می دهد که طعم دهنده های استفاده شده در سیگارهای الکترونیکی سمی بوده و اسیب های جدی را به اسپرم مردان وارد می کنند.

%postname%

یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که طعم دهنده‌های شیمیایی سیگارهای الکترونیک سمی بوده و به اسپرم مردان آسیب می‌رسانند.

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی میل، آخرین پژوهشی که در کالج دانشگاهی لندن انجام شده در ارتباط با فناوری‌های امروزی نشان می‌دهد که سیگارهای الکترونیکی با طعم دارچین، سرعت حرکت اسپرم مردان را کند می‌کند.

طعم دهنده آدامسی، که یکی از محبوب ترین نوع طعم دهنده‌ها هستند، سلول‌های درون بیضه که مسئول تولید اسپرم هستند را از بین می‌برند.

محققان دریافتند که طعم دهنده‌های سیگارهای الکترونیکی می‌تواند شانس مردان را برای باروری کم کند.

تحقیقات این محققان همچنین نشان می‌دهد که طعم دهنده‌های این سیگارهای الکترونیکی حاوی مواد شیمیایی سرطان زا از جمله فرمالدئید هستند.

فرمالدئید یک ماده‌ی شیمیایی است که در تولید بسیاری از محصولات صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دانشمندان در دانشگاه سالفورد نیز دریافتند که طعم دهنده‌های سیگارهای الکترونیکی مانند تافی و منتول با کشتن سلول‌های ریه به آن آسیب می‌رسانند.

یکی از محققان این پژوهش اظهار کرد که نتایج به دست آمده از این پژوهش واقعا متاثر کننده بود چرا که این طعم دهنده‌های شیمیایی بر وضعیت تحرک، پیشرفت و غلظت اسپرم اثرات مضری می‌گذارند.

%postname%

۷۰۰۰ طعم مختلف برای این سیگارهای الکترونیکی وجود دارد، اما با آزمایشات انجام شده مشخص شد که طعم‌های دارچین و آدامس از همه مضرتر بودند.

محققان این پژوهش نمونه اسپرم ۳۰ مرد را گرفته و آن را در معرض میزان غلظت این طعم دهنده‌ها که در سیگارهای الکترونیک به طور معمول یافت می‌شوند قرار دادند.

محققان دریافتند که وقتی اسپرم در معرض بالاترین غلظت از طعم دهنده‌ها قرار می‌گیرد، به طور قابل توجهی سرعت حرکت آن کاهش می‌یابد.

طعم دهنده‌ای که بیشترین تاثیر را بر روی سرعت حرکت اسپرم داشته، دارچین بوده است.

در نهایت با انجام آزمایش بر روی سلول‌های تولید کننده اسپرم مشخص شد که تمامی این طعم دهنده‌ها سمی هستند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *