چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۲ بعد از ظهر به وقت تهران

بهترین روش ها برای درمان شوره سر

شوره سر از مشکلات شایع پوست است که اغلب افراد در طول زندگی خود دچار ان می شوند، در این بخش می خواهیم روش هایی مناسب برای مبارزه با این بیماری پوستی را به شما معرفی کینم.

%postname%

شوره سر از مشکلات شایع پوست سر است که علامت آن پوسته پوسته شدن و خارش پوست سر است و افراد زیادی  در زندگی خود به آن دچار می‌شوند. این مشکل همیشه باعث ناراحتی فرد می‌شود و درمان آن هم ساده نیست. این مشکل علل مختلفی دارد مثل تغذیه نادرست، هیجان و استرس، هوای‌ گرم‌ و مرطوب‌ یا سرد و خشک‌، پوست‌ چرب، تعریق زیاد، عدم تعادل هورمون‌ها بخصوص آندروژن‌ها، مصرف بی‌رویه مواد آرایشی مو و عدم رعایت نظافت مو. اما روش‌های مختلفی برای درمان شوره سر وجود دارد که ممکن است یک یا چند روش برای هر شخصی موثر باشد. روش‌های مختلف برای درمان شوره سر را در این مطلب بخوانید.

اصلاح تغذیه

کاهش مصرف برخی غذاها مثل گوشت، چای و قهوه، غذاهای کنسرو شده و شکر و جایگزین کردن آن با غذاهای سالم مثل سبزیجات می‌تواند در کاهش شوره سر موثر باشد.

فلفل سیاه و لیمو

ده گرم فلفل سیاه و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را با هم ترکیب کنید و روی پوست سر ماساژ دهید و پس از یک ساعت با آب ولرم بشویید.

تخم مرغ

دو عدد تخم مرغ را با دو قاشق غذاخوری آب مخلوط کرده و به کف سر بمالید و پس از ده دقیقه بشویید. این روش تاثیر زیادی روی کاهش شوره سر دارد.

شامپوی ضدشوره

به جای روش‌های طبیعی و پر زحمت می‌توانید از شامپوهایی که مخصوص شوره سر ساخته شده‌اند استفاده کنید. لزومی ندارد از شامپوهای گران و خارجی استفاده کنید بلکه شامپوهای باکیفیت ایرانی هم در کاهش شوره سر تاثیر چشمگیری دارند.

%postname%

 

سرکه

۶ قاشق غذاخوری آب را با دو قاشق غذاخوری سرکه مخلوط کرده و به آرامی کف سر را با آن ماساژ دهید و پس از یک شب بشویید.

حنا

حنا از مواد طبیعی است که تاثیر زیادی روی سلامت پوست و مو دارد. ترکیب حنا را یک شب روی سر خود قرار داده و روز بعد بشویید و تاثیر آن را در کاهش شوره مشاهده کنید.

آلوئه ورا

یک تکه آلوئه ورا را برش داده و قسمت ژله‌ای آن را به کف سر بمالید و ماساژ دهید و چند دقیقه بعد بشویید. خواهید دید که شوره‌ها به مقدار قابل توجهی کم خواهند شد.

جوش شیرین

دو قاشق غذاخوری چوش شیرین را داخل یک پیمانه آب بریزید و مخلوط حاصل را به کف سر بمالید موها را با شامپو بشویید.

ویتامین ب و ای

روغن‌ها و شامپوهای حاوی ویتامین ب و ای در کاهش شوره سر تاثیر زیادی دارند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *