چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۴ بعد از ظهر به وقت تهران

اف.بی.آی در حال بررسی رابطه ترامپ با پوتین

اف.بی.آی در حال بررسی مدارک به دست امده است، تا ببیند رابطه ای بین ترامپ با روسیه وجود داشته است یا خیر.

http://www.entekhab.ir/files/fa/news/1395/11/10/225114_458.jpg
اف.بی.آی در حال بررسی رابطه ترامپ با پوتین

واشنگتن پست گزارش داد،‌ اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) درباره مشاور سال گذشته کمپین ترامپ تحقیق می‌کند تا مشخص شود که آیا او برای روسیه کار می‌کرده است یا خیر.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه واشنگتن پست، اف‌بی‌آی در اولین گام در تایید برنامه نظارتی علیه تیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا حکمی نادر برای بررسی مکالمات “کارتر پیج” از نهاد فوق محرمانه “دادگاه نظارت بر اطلاعات خارجی” دریافت کرده است.
نمایندگان اف‌بی‌آی به قضات این دادگاه موسوم به فیسا (FISA) گفته‌اند انگیزه محتملی مبنی بر فعالیت این بانکدار سابق مستقر در مسکو در راستای منافع روسیه وجود دارد.

حکم‌های این دادگاه معمولا هرگز علنی نمی‌شوند و واشنگتن پست به نقل از یک مقام اجرایی و سایر مقام‌هایی که خواستند نامشان فاش نشود، گزارش کرده است. اف‌بی‌آی هنوز به این گزارش واکنشی نشان نداده است.

حکم مذکور در شرایطی اعلام می‌شود که اف‌بی‌آی پیشتر یک تحقیقات ضد اطلاعاتی درباره مداخله روس‌ها در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر سال گذشته را در دست داشت و نهایتا عوامل اطلاعاتی نتیجه گرفتند اقدام روس‌ها به پیروزی ترامپ در انتخابات کمک کرد.

در مارس ۲۰۱۶ ترامپ آقای پیج را به عنوان یکی از مشاوران تیم کوچک سیاست خارجی خود معرفی کرد و او ماه ژوئیه در گردهمایی بزرگ حزب جمهوری‌خواه حاضر شد و او به همراه سایرین با سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه دیدار کردند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *