چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۱ قبل از ظهر به وقت تهران

بخشش سارق اعدامی بعد از ۶ سال

مرد اعدامی که به خاطر پس ندادن کاسکو به دوستش او را کشته  بود با پرداخت دیه ۴۰۰میلیون تومانی به خانواده مقتول رضایت گرفت.

بخشش سارق اعدامی بعد از 6 سال

به گزارش خبرنگار جام‌جم، بامداد چهاردهم اردیبهشت سال ۹۳ دو مرد جوان که با هم دوست بودند در خانه‌ای در اتوبان آهنگ درگیر شده و صاحبخانه دوستش را زخمی کرد و گریخت. برادر متهم، مرد زخمی را به بیمارستان رساند و فرار کرد. ماموران در بازبینی دوربین‌های مداربسته بیمارستان، شماره پلاک خودروی پژو ۴۰۵  او را یافتند و با شناسایی مالک خودرو او بازداشت شد. وی مدعی بود مقتول با برادرش درگیر و متواری شده است. همچنین مشخص شد متهم به قتل خلافکار سابقه‌دار در زمینه کیف‌قاپی و گردنبند‌قاپی بوده و یک هفته قبل از زندان با وثیقه آزادشده و اکنون در کرج با دوستش لوازم داخل خودرو سرقت می‌کند. او در کرج بازداشت شد و به جرایمش اعتراف کرد و بعد از بازسازی صحنه قتل روانه زندان رجایی‌شهر کرج شد. برادرش که در ماجرا نقشی نداشت، آزاد شد. مدتی بعد متهم در شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. این در حالی بود که مادر و پنج خواهر و یک برادر مقتول برای قاتل درخواست قصاص کرده بودند. متهم نیز در جریان دفاع از خود گفت: با مقتول کیف‌قاپی می‌کردم. آن شب مهمانم در خانه‌مان بود. پیش از این طوطی کاسکو به من امانت داده بود و آن شب می‌خواست آن را پس بگیرد که من نمی‌خواستم تحویلش دهم که سر همین موضوع دعوایمان شد. با چاقو به پیشانی‌اش زدم که بترسد سرش را به پهلو کشید که چاقو به گردنش خورد. من فرار کردم و برادرم او را به بیمارستان رساند که جوان زخمی فوت شد.
در ادامه، متهم حکم قصاص گرفت و رای صادره در شعبه چهارم دیوان‌عالی کشور تایید شد. طی چند سال گذشته او دو مرتبه به پای چوبه دار رفت که هربار توانست بعد از صلح و سازش در دادسرا از خانواده مقتول مهلتی برای جلب رضایت بگیرد. سرانجام مهلت آخر پایان یافت و شمارش معکوس برای حکم قصاص او دوباره آغاز شد. بعد از شش سال از جنایت، او با تلاش واحد صلح و سازش در شعبه یکم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران توانست دیه ۴۰۰ میلیون تومانی به خانواده مقتول بپردازد و رضایت بگیرد.

۳/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *