پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۶ بعد از ظهر به وقت تهران

با همسر رفیق باز چگونه برخورد کنیم؟؟

بدترین پیامد داشتن رابطه بیش از اندازه با دوستان یا به اصطلاح عامیانه‌تر «رفیق‌بازی» این است که فاصله بین افراد بیشتر و بیشتر می‌‌شود و هر یک از زوجین ترجیح می‌‌دهند کمترین ارتباط را با یکدیگر داشته باشند.

http://www.mihanfal.com/wp-content/uploads/2016/12/006649.jpg
در پی این نوع رفتارها به مرور زمان آن عاطفه و احساسی که اوایل ازدواج وجود داشته است از بین می‌‌رود و در نهایت ممکن است به طلاق عاطفی منجر شود.

دوست همسرتان باشید

با همسرتان صحبت کنید، ذکاوت بیشتری به خرج دهید و لذت‌هایی را که با دوستانش تجربه می‌کند شناسایی کنید. چه بسا شما بتوانید آن شرایط را فراهم کنید. آنچه تفریح را لذت بخش می‌کند، احساس رهایی از مشکلات روزمره و افکار نگران کننده است. در صورتی که تفریح شما و همسرتان این گونه نیست، هوشیار باشید.

در صورتی که دوستان همسرتان افراد مطمئنی از نظر اخلاقی نیستند و شما نگران سلامت همسرتان در ارتباط با اموری همچون اعتیاد هستید از اطرافیانتان کمک بخواهید. زندگی پیش از ازدواج همسرتان را، بررسی کنید اگر او پیش از این نیز ارتباط زیادی با دوستان خود داشته است؛ بنابراین همسرتان باید مهارت های زندگی مشترک را دوباره آموزش ببیند و از مهارت ارتباط با دوستان و مدیریت آن آگاهی یابد.

به هیچ وجه در صدد حذف کلی این رفیق بازی بر نیاید، بلکه در حد امکان به تجویر جزئی آن بپردازید تجویز جزئی یعنی این که شما کم اسیب ترین شیوه رفیق بازی را برگزینید و به تجویز آن بپردازید مثلا بگویید تو که می خواهی رفیق بازی کنی پس بیا …. که من هم کمتر ناراحت شوم و هم تو به نحوی به رفیق بازی ات برسی.

این رفتارهای افراطی احتمالا حکایت از برخی خلاهای عاطفی یا حفره های شخصیتی در ایشان و دوستان وی دارد مثلا برخی مردان از بودن با رفقای خود سعی در به یاد بردن افکار اضطرابی یا افسرده وار خود می کنند برخی از طریق رفقا کسب عزت نفس و اعتماد به نفس می کنند و برخی هیجان خواه هستند و از بودن در یک محیط کم هیجان زود خسته می شوند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *