سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۵ بعد از ظهر به وقت تهران

با جوشانده برگ این درخت، آبسه دهان و گلو درد خود را درمان کنید

مجله انلاین دوستان : یکی از میوه های ارزشمند پائیزی ازگیل است که سرشار از ویتامین های a، b، c بوده که از طبیعتی سرد و خشک سرچشمه می گیرد و از طعمی شیرین و در برخی مواقع گس برخودرار است.

با جوشانده برگ این درخت، آبسه دهان و گلو درد خود را درمان کنید
با جوشانده برگ این درخت، آبسه دهان و گلو درد خود را درمان کنید

تقریباً خواص آن با زالزالک یکسان است. دارای ویتامین «آ» و ویتامینهای «ب» و «ث» بوده و سرشار از تانن است و میوه و برگ ازگیل به عنوان قابض و رفع التهاب معده توصیه و تجویز شده است. میوه رسیده ازگیل دارای قند و جوهر لیمو است.

خواص ازگیل،

– ازگیل کار روده ها را تنظیم می کند. ازگیل ادرار آوراست. ازگیل دارای اسید مالیک، تانن، اسید سیتریک و اسید تاتاریک است و از نظر غذایی شبیه «به»است.

– ازگیل دارای ماده ای به نام تانن است که بهترین دارو برای درمان عفونت های روده بزرگ و ورم روده است. بدین منظور باید ۲۳۰ گرم ازگیل را پس از جدا کردن پوست و دانه در کمى شیر حل نموده و مصرف کرد.

– خورن ازگیل خام و خصوصاً نارس آن که تانن بیشتری دارد در معالجه خونریزی های داخلی مانند:بواسیر، خونریزی رحمی و غیره اثر شفا بخش دارد.

– ازگیل سینه را نرم می کند و عطش را فرو می نشاند و ضد صفرا است. ضماد آن جوش های بدن را از بین می برد.
– غرغره کردن با جوشانده برگ ازگیل، آبسه دهان و گلو را درمان می کند. اگر هر روز سه بار با جوشانده برگ ازگیل غرغره شود، آنژین را معالجه می نماید.

– ازگیل در همهٔ جنگل‌های شمال ایران از ارسباران تا گلی داغ و چناران از بجنورد ودر همهٔ بلندی‌ها یکرانه‌های دریا در دامنه جنوبی البرز و مناطق استپی می روید. //جام

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *