پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۲ بعد از ظهر به وقت تهران

بایدن خطاب به ترامپ: خفه شو!

ترامپ: پسر جو بایدن به عنوان هیئت مدیره یک شرکت انرژی در اوکراین میلیون‌ها دلار از طریق فعالیت‌های غیرقانونی به دست آورده و از شهردار سابق مسکو پول گرفته است.

بایدن: خیلی سخت است چیزی را به این دلقک حالی کنی. می‌شود کل شب را درباره خانواده‌اش حرف زد.

جو بایدن خطاب به ترامپ: ممکن است لطفا خفه شوی؟! تو مدام وراجی می کنی! تو همان کسی بودی که می گفتی کرونا تابستان از بین می رود!

ترامپ: نمرات دانشگاهت نشان می دهد که چیزی به نام هوش در تو وجود ندارد! اگر تو رئیس جمهور بودی به جای ٢٠٠ هزار نفر، دو میلیون آمریکایی از کرونا می مردند.

بایدن خطاب به ترامپ: خفه شو!

ترامپ: بایدن بزرگترین ماسک را به صورت مى زند اما من دو جیبم میگذارم

مجری برنامه کریس والاس از فاکس نیوز

نخستین سوال درباره دیوان عالی و گزینه جایگزین کرسی خالی این دیوان پرسیده شد

ترامپ گفت: ما انتخابات را بردیم و حق داریم که این انتخاب را انجام دهیم، اگر دموکرات ها بر سر کار بودند این کار را به سرعت انجام می‌دادند.

جو بایدن نامزد دموکرات‌ها گفت: مردم آمریکا حق دارند که تصمیم بگیرند که نامزد دیوان عالی کیست. الان ما وسط انتخابات هستیم و آغاز شده است. ده ها هزار نفر رای خود را داده‌اند و باید صبر کنیم تا مردم آمریکا مشخص کنند که چه کسی را برای رئیس جمهوری بر می گزینند.

من مشکلی با این قاضی برگزیده شده ندارم اما اگر اختلاف بر سر بیمه همگانی به دیوان عالی برود، بیش از ۱۰۰ میلیون نفر متضرر می‌شوند.

ترامپ در این مناظره بایدن را به افکار سوسیالیستی متهم کرد و گفت من هنوز رئیس جمهوری هستم و سنا را در اختیار داریم.

بایدن پاسخ داد: ۲۰۰ هزار نفر تحت کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند.
ترامپ: اگر شما بودید ۲ میلیون نفر در اثر کووید-۱۹ جان می‌باختند.

سوال دوم درباره بیمه خدمات درمانی موسوم به اوباما کر بود، از ترامپ پرسید دراین چهار سال می‌خواستید که طرح جایگزین را ارائه دهید، اما تا کنون اقدام نکرده‌اید. در هفته پیش فرمان اجرایی نمادین را درست پنج روز پیش از این مناظره امضا کردید.

ترامپ گفت من فکر می کنم که با شما مناظره می کنم نه بایدن.

بایدن گفت: همه می‌دانند که شما دروغگو هستید و ترامپ هم در پاسخ گفت شما دروغ می‌گویید.

ترامپ، بایدن را متهم کرد که سندرز را نمایندگی می‌کنند و با طرح سوسیالیسم او موافقت کردید.

بایدن تاکید کرد: ترامپ اصلا برنامه‌ای برای مساله بیمه سلامتی ندارد و حتی نمی داند درباره چه چیزی صحبت می‌کند.
بایدن درباره این سوال که چرا مردم آمریکا باید به اظهارات شما درباره مقابله کووید-۱۹ اعتماد کنند، گفت: رئیس جمهوری هیچ برنامه ای ندارد و گفت که همین است که هست. این را گفت چون خودش همین است که هست.

او می دانست که چه چیزی قرار است اتفاق بیفتد، گفت نمی خواهد مردم بترسند، این در حالی است که او می ترسید.

من در ماه مارس و پس از آن هم گفتم که ما باید کمک‌های مالی را به مردم ارائه دهیم. شما باید از سنگر و زمین گلفتان بیرون بیایید.

ترامپ گفت: اگر شما می بودید میلیون ها نفر از بین می رفتند، این تقصیر چین بود. من مرزها را بستم و گفتند که این تبعیض نژادی است. شما محال بودید که مرزهای آمریکا را ببندید.

فرمانداران زیادی گفتند که دولت کار فوق العاده ای کرده است، ما ماسک و دستگاه حفاظتی را فراهم کردیم و تا چند هفته دیگر به واکسن دست می یابیم. اینها به خاطر رسانه های جعلی است، هر کاری کنیم بازتاب منفی می دهند و شما را مثبت جلوه می‌دهند.

شما محال بود کار ما را انجام دهید چرا که اصلا در ماهیت شما چنین چیزی وجود ندارد. در مساله آنفلوآنزای مرغی چه کار کردید.

بایدن گفت: در آن زمان ۱۴ هزار نفر جان باختند و اقتصاد اینگونه نشد.
سوال بعدی درباره واکسن کرونا بود، که

ترامپ گفت: ما آماده توزیع آن هستیم و ارتش آماده این کار است.

بایدن گفت: این همان آدمی است که گفت تاعید پاک از بین می رود، حتی گفته بود که وایتکس تزریق کنید. ما برای یک لحظه حرف او را باور نمی کنیم، آیا شما با همه دروغ هایی که گفته است، باور می‌کنید؟
اگر او با هوشتر شود، ممکن است بتواند کاری انجام دهد

رئیس جمهوری آمریکا واکنش نشان داد و گفت درباره هوش با من صحبت نکنید، ۴۷ سال زمام امور را داشتید و هیچ کاری نکردید.

بایدن در پاسخ به سوالی درباره مخالفت با بازگشایی کارها اظهار کرد: این برای آن است که او برنامه ندارد، باید کمک مالی پرداخت می شد.

ترامپ گفت این را به نانسی پلوسی بگو.
بایدن افزود: نانسی پلوسی و چاک شومر اصلا با او ملاقات نمی کنند، آنها برای این مساله برنامه دارند. او فقط در زمین بازی گلف است.

ترامپ از بایدن به خاطر استفاده از ماسک حتی اگر صد متر با دیگران فاصله داشته باشد، گفت او بزرگترین ماسک را بر صورت خود می‌زند. من ماسک در جیبم دارم و هرگاه نیاز باشد از آن استفاده خواهم کرد.

بایدن درباره فاصله اجتماعی گفت: ترامپ بسیار غیرمسئولانه عمل کرده است و در گردهمایی‌های انتخاباتی خود فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند.

ترامپ گفت: اگر شما می توانستید چنین جمعیتی را جمع کنید، هم این کار را می کردید.

 

بایدن: ترامپ کمتر از یک معلم مالیات مى دهد

سوال بعدی درباره اقتصاد آمریکا بود که ترامپ گفت ما بهترین اقتصاد آمریکا را داشتیم تا اینکه ویروس یا طاعون چینی وارد شد. ۱۰.۴ میلیون نفر را به کار بازگرداندیم اما بایدن می‌خواهد کشور را تعطیل کند. به ایالت‌های تحت مدیریت دموکرات‌ها نگاه کنید. یکی از آنها گفت که بعد از نوامبر بازگشایی انجام می‌دهند، چرا؟ می خواهند انتخابات تمام شود.
به مصرف مواد مخدر، الکل و طلاق در ایالت‌های بسته شده نگاه کنید. اگر این شخص مسئول بود کل کشور را تعطیل می کرد.

بایدن در پاسخ گفت: میلیون‌ها و میلیاردرها در این شرایط وضع خیلی خوبی داشتند. چون مالیات آنها را کسر کرد. اما افراد عادی چگونه هستند؟ او ۷۵۰ دلار مالیات پرداخت کرده است.
او به گونه ای کار می کند که وقتی پست خود را ترک می کند، کمترین اشتغال را داشته باشیم. ایده‌ای که او پافشاری می‌کند که کشور را باز کند، آن هم در بحبوحه کرونا برای چیست؟ او هیچ کمکی به کسب و کار کوچک نکردند. از هر ۶ کسب و کار کوچک، یکی تعطیل شده است.

مجری برنامه از ترامپ پرسید: گزارش تازه ای است که در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ تنها ۷۵۰ دلار برای مالیات درآمد فدرال پرداخت کرده اید، آیا درست است؟

رامپ گفت: من میلیونها دلار پرداخت کردم. به هیات انتخاباتی بروید و پرونده‌ای شامل ۱۱۸ صفحه وجود دارد.

مجری گفت: سوال من مشخص است، مالیات بر درآمد فدرال شما چقدر بوده است؟

ترامپ اظهار کرد: میلیون‌ها دلار. شما پرونده آن را خواهید دید. من پیش از این یک بازرگان خصوصی بودم.

بایدن در این رابطه گفت: قوانین مالیاتی که او تصویب کرد باعث شد مالیاتی که می دهد کمتر از مالیات یک معلم است. برای همین می خواهم قوانین مالیاتی ترامپ را حذف کنم.

تو بدترین رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا بوده ای.

ترامپ پاسخ داد: من بهترین کار را انجام دادم، ارتش ورشکسته‌ای را که تحویل دادید بازسازی کردم.

بایدن گفت: بسیاری از بخشودگی های مالیاتی او را حذف می کنم، ۹۰ درصد شرکت ها مالیات نمی دهند برای اینکه شما این قانون را تصویب کردید و اقتصاد را به این وضع درآوردید.

ترامپ افزود: اگر برنامه شما را دنبال کنیم، نیمی از شرکت‌ها از آمریکا خارج خواهند شد.

بایدن گفت: ما توانستیم بدترین شرایط اقتصاد را بازگردانیم. من بودم که جنرال موتور را به اوهایو بازگرداندم اما او خراب کرد.

ترامپ گفت: رونق نبود، ضعیف‌ترین اقتصاد آمریکا بود.

بایدن اظهارداشت: ترامپ کار بسیار کمی کرده است. او از هنر معامله صحبت می‌کند اما اکنون کسری موازنه تجاری ما بدتر از همیشه است.
ترامپ موضوع را به فرزند بایدن کشاند که بایدن گفت هیچ کدام از اینها واقعیت ندارد. اعتبار این حرف ها کاملا رد شده است.
آیا او ۳.۵ میلیون دلار از شهردار مسکو دریافت نکرده است؟

بایدن گفت: این حقیقت ندارد. ادعا و اعتبار او در رسانه ها و بانک جهانی رد شده است. اگر بخواهیم درباره خانواده صحبت کنیم، تا صبح می توانیم درباره خانواده او صحبت کنیم. ای مردم آمریکا اینجا باید درباره شما صحبت کنیم اما او (ترامپ) نمی‌گذارد.

 

۴/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *