پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۰ بعد از ظهر به وقت تهران

باغ وحش وکیل‌ آباد مشهد پس از حواشی اخیر تعطیل شد

طی چند هفته گذشته اخبار مربوط با مرگ مبهم چند قلاده ببر در باغ‌وحش وکیل‌آباد مشهد با حاشیه‌های زیادی همراه بوده است.

http://static.etemaadonline.ir//Image/64ba6ee7-79e2-4080-bd59-8423311fee07.jpeg

در این میان نیز مقامات سازمان حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی اعلام کرده بودند چنانچه این باغ‌وحش نتواند استانداردهای لازم برای نگهداری از حیوانات را رعایت کند، اجازه ادامه فعالیت نخواهد داشت.

مقامات قضایی استان نیز چند روز بعد در واکنش به موضع گیری‌های مقامات باغ ‌وحش وکیل‌آباد که مرگ ببرها را طبیعی دانسته و ادعای هرگونه اقدام غیرقانونی و غیربهداشتی در این مجموعه را رد کرده بودند، اعلام کردند در این اتفاق شواهدی دال بر قصور مسئولان باغ وحش وجود دارد.

این اظهارنظرات در ادامه باعث شد تا فعالان محیط زیستی نیز نسبت به ماجرا واکنش نشان داده و خواستار شفاف‌سازی درباره این حادثه شوند. هوشنگ ضیایی یکی از اساتید دانشگاهی و کارشناسان حیات وحش در این خصوص به «اعتماد‌آنلاین» گفته بود که «تعطیلی باغ وحش چاره کار نیست ولی این نیاز وجود دارد که تمامی باغ وحش‌های کشور استانداردسازی شوند».

در همین راستا نیز هفته گذشته اعلام شد تا اطلاع ثانوی امکان بازدید شهروندان از باغ وحش وجود ندارد. البته مسئولان باغ وحش درباره این تعطیلی و مرگ ببرها توضیحی نداده و اساسا این اتفاق را بی‌ارتباط با موضوع اعلام کرده‌اند.

مسئولان این مجموعه نیز در توضیحی مختصر به «اعتمادآنلاین» گفته‌اند که «تعطیلی باغ‌وحش به دلیل تعمیرات است و ارتباطی با ماجرای ببرها ندارد».

همچنین در پاسخ به این سوال که باغ وحش چه زمانی مجددا بازگشایی خواهد شد، اعلام کردند که «حداقل یک هفته تا ۱۰ روز دیگر این اتفاق رخ خواهد داد و تا قبل از آن امکان بازدید شهروندان و گردشگران از باغ وحش وجود ندارد».

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *