چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۴ بعد از ظهر به وقت تهران

الکل توزیعی با نام تجاری «پارس الکل» تقلبی و خطرناک است

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی: الکل با نام تجاری «پارس الکل» که به عنوان اتانول در استان پخش شده، طبق نظر بخش آنالیز این معاونت، تقلبی بوده و بسیار خطرناک است.

این الکل به عنوان اتانول ۹۶ درصد در استان عرضه شده ولی طبق آنالیز صورت گرفته، متانول خالص با درجه ۹۷.۱ بوده که نه تنها خاصیت ضدعفونی کنندگی ندارد بلکه با جذب از راه پوست باعث کوری و مرگ می‌شود.

 

پیش‌نویس خودکار

لذا بدینوسیله از همه شهروندان و هم میهنان عزیز تقاضا می‌شود جهت حفظ سلامت و ایمنی خود از هرگونه خرید و مصرف محصول مذکور اکیداً خودداری نموده و در صورت مشاهده محصول مذکور در سطح مراکز فروش نسبت به اطلاع رسانی از طریق شماره تلفن ۱۹۰ اقدام نمایند تا از سوی کارشناسان معاونت‌های غذا و دارو نسبت به جمع آوری از سطح عرضه اقدام گردد.

ضمنا با توجه به شرایط بحرانی ناشی از اپیدمی ویروس کرونا در سطح کشور و عرضه انواع محصولات تقلبی و غیرمجاز به عنوان ضدعفونی کننده در سطح مراکز عرضه، بدینوسیله از کلیه شهروندان عزیز تقاضا می‌گردد محلول‌های ضدعفونی کننده را صرفا از داروخانه تهیه فرمایند و از هرگونه خرید اینگونه محصولات از سایر مراکز و فروشگاه‌ها اکیدا خودداری نمایند.

طبق مقررات سازمان غذا و دارو عرضه اینگونه محصولات فقط در داروخانه مجاز می‌باشد.

 

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *