پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۰ بعد از ظهر به وقت تهران

افغان ها به تنهایی قادر به تأمین امنیت کشورشان نیستند!

مقامات امریکایی طی گزارشی عنوان کردند که نیروهای امنیتی افغانستان با تجهیزات فعلی قادر به تامین کامل امنیت کشورشان نیستند.

آمریکا: نیروهای افغان قادر به تأمین امنیت کشورشان نیستند!
دولت آمریکا در گزارشی اعلام کرد نیروهای امنیتی افغان هنوز برای تضمین امنیت کشورشان به قدر کافی مجهز نیستند.
 خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشت: دولت آمریکا روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد زیرساخت امنیتی افغانستان باید ثبات پیدا کند تا از تبدیل شدن به پناهگاهی برای تروریست ها در امان باشد اما نیروهای امنیتی افغان هنوز برای تضمین امنیت کشور، به قدر کافی مجهز نیستند و از توانایی لازم برای انجام دادن چنین کاری برخورداری نیستند.
این گزارش را بازرس کل ویژه آمریکا در امور افغانستان در ارزیابی اوضاع در این کشور دو سال پس از خروج نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از افغانستان ارائه کرد. ناتو در حال حاضر یک ماموریت محدود در زمینه آموزش و کمک به نیروهای افغان را در افغانستان ادامه می دهد.
در گزارش بازرس کل ویژه آمریکا در امور افغانستان آمده است: «به رغم صرف هزینه حدود ۷۰ میلیارد دلاری برای آموزش، تجهیز و تقویت نیروهای افغان، کابل در حال حاضر فقط ۶۳ درصد از خاک افغانستان را در اختیار خود دارد. نیروهای دفاعی و امنیت ملی افغان هنوز قادر به تامین امنیت کل افغانستان نیستند و مناطقی را که تحت کنترل خود داشتند از دست داده اند و این مناطق در اختیار عناصر افراطی قرار گرفته است. برخی از مناطق در افغانستان نیز به مرکزی برای قاچاق مواد مخدر تبدیل شده است.»
بازرس کل ویژ آمریکا در امور افغانستان همچنین در گزارش خود اعلام کرد: «آمریکا برای مقابله با طالبان و دیگر تهدیدها، بیش از ۶۴ میلیارد دلار از سال ۲۰۰۲ هزینه کرده است و فقط سه میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار آن به سال مالی ۲۰۱۶ مربوط می شود که صرف حمایت از ارتش ملی افغانستان، پلیس ملی این کشور و همچنین نیروی هوایی افغانستان شده است. اما نیروهای دفاعی و امنیت ملی افغانستان هنوز قادر به تضمین امنیت این کشور نیستند. تصرف یک مرکز استان از اهداف اصلی طالبان در سال ۲۰۱۶ بوده است. حوادثی مانند حمله انتحاری روز سه شنبه نزدیک ساختمان های پارلمان افغانستان در کابل نشان داد گروه های افراطی در افغانستان قادر هستند حملات گسترده ای را در مراکز شهری انجام دهند. در این حمله هماهنگ شده ۳۸ نفر کشته و تعداد زیادی نیز زخمی شدند. در این حمله یک بمب گذار انتحاری خود را منفجر کرد و در فاصله کمی پس از آن یک خودرو بمب گذاری شده منفجر شد.»
در بمب‌گذاری دیگری که روز سه شنبه در قندهار انجام شد پنج دیپلمات امارات متحده عربی کشته شدند.
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *