پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۷ بعد از ظهر به وقت تهران

افزایش ۲۵ درصدی قیمت موتور سیکلت

محمد خادم منصوری گفت: موتورهای کاربراتوری به دلیل ایجاد آلودگی هوا، از این پس وارد و پلاک نمی شوند که به همین دلیل قیمت آن نیز در بازار کاهش یافته است.

https://meidaan.com/wp-content/uploads/2016/12/%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1.jpg

رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه تهران گفت: موتورهای انژکتوری و برقی جایگزین موتورهای کاربراتوری شده اند و موتورهای کاربراتوری به دلیل ایجاد آلودگی دیگر پلاک نمی شوند.

به گزارش عصرایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف، محمد خادم منصوری افزود: موتورهای کاربراتوری به دلیل ایجاد آلودگی هوا، از این پس وارد و پلاک نمی شوند که به همین دلیل قیمت آن نیز در بازار کاهش یافته است. از این رو خرید و استفاده از موتورهای انژکتوری و برقی به مصرف کنندگان توصیه می شود.

وی تصریح کرد: به دلیل نوسانات نرخ ارز، قیمت موتورسیکلت ۲۵ درصد افزایش قیمت داشته و قیمت دوچرخه نیز با افزایش ۱۰ درصدی همراه بوده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه تهران اظهار کرد: در حوزه دوچرخه بیش از ۹۰ درصد کالاها وارداتی هستند و تنها ۱۰ درصد مونتاژ در داخل داریم و بیشتر کالاها از کشورهای چین و تایوان وارد می شود. در حوزه موتورسیکلت تنها موتور آن وارداتی است و بقیه قطعات آن در داخل تولید و عرضه می شود.

منصوری بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان و افزایش تقاضا برای استفاده از دوچرخه ، به دلیل عرضه بیش از تقاضای آن، خوشبختانه امروز فرهنگ استفاده از دوچرخه تغییر کرده و تنها مختص فصل تابستان نیست بلکه در طول سال نیز از دوچرخه استفاده می شود.

وی افزود: دنیا برای کاهش آلودگی هوا به سمت استفاده از موتورهای برقی در حال حرکت است و ما نیز به دنبال فرهنگ سازی استفاده از موتورهای برقی هستیم اما مشکلی که وجود دارد بالا بودن قیمت موتورهای برقی و نداشتن خدمات پس از فروش مطلوب است که امید داریم این مشکلات مرتفع شود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *