پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۵ بعد از ظهر به وقت تهران

اغاز بارش باران در تهران و دیگر استان ها

فردا، جمعه دوازدهم اذر ماه در بخش های نیمه شمالی خوزستان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، مرکزی، غرب اصفهان، البرز، قزوین و تهران بارش‌های شدید باران پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا برای نیمه شمالی خوزستان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، مرکزی، غرب اصفهان، البرز، قزوین و تهران بارش‌های شدید پیش بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، احد وظیفه درباره وضعیت آب و هوای کشور در سه روز آینده گفت: سامانه بارشی که از شب گذشته وارد کشور شده است، امروز در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز استان‌های واقع در دامنه‌های البرز غربی و مرکزی فعال بوده و سبب رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید و در نقاط سردسیر و مرتفع منجر به بارش برف می‌شود.

وی افزود: این سامانه در روز جمعه با شدت بیشتری در نواحی ذکر شده فعال می‌شود؛ ضمن اینکه از اواخر امشب و روز جمعه بارش‌های پراکنده همراه با وزش باد شدید در دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرق کشور نیز رخ خواهد داد.

وظیفه ادامه داد: روز شنبه نیز بارش پراکنده در برخی نقاط شمال غرب و شمال شرق کشور و رگبار و رعد و برق در شمال بوشهر، شمال غرب فارس، چهارمحال بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود. در عین حال شدت بارش‌ها امروز در نیمه شمالی خوزستان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، مرکزی، چهارمحال بختیاری، جنوب آذربایجان غربی و بخش‌هایی از آذربایجان شرقی خواهد بود و در روز جمعه نیز در نیمه شمالی خوزستان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، مرکزی، غرب اصفهان، البرز، قزوین و تهران بارش‌های شدید را خواهیم داشت. همچنین طی سه روز آینده پدیده وزش باد شدید در گیلان و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه درباره وضعیت آب و هوایی پایتخت نیز گفت: هوای تهران امروز یازدهم آذرماه ابری و در برخی ساعات همراه با بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد خواهد بود و بیشینه و کمینه دمای هوا ۱۰ و ۶ درجه سانتیگراد است. همچنین آسمان تهران در روز جمعه ۱۲ آذرماه ابری همراه با بارش باران و گاهی رعد و برق و وزش باد است و حداکثر و حداقل دما ۸ تا ۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. در روز شنبه ۱۳ آذرماه نیز آب و هوای تهران قسمتی ابری همراه با وزش باد است و به تدریج هوای پایتخت صاف می‌شود. حداکثر دما در این روز ۱۱ درجه و حداقل آن ۲ درجه سانتیگراد خواهد بود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *