پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۸ قبل از ظهر به وقت تهران

اعتراف مرد شیطان صفت به ازار و اذیت دختران خردسال در شهرستان سنقر +عکس

سلامت روانی عامل قتل حنانه در حالی توسط پزشکی قانونی تائید شده که تیم جنایی جزئیات آزار چند دختربچه توسط مرد جنایتکار را فاش کرده است. متهم پس از شناسایی توسط دختران به کودک‌آزاری اعتراف کرد.

 اخبارحوادث ,خبرهای حوادث , حوادث روز

علی ژیان، دادستان شهرستان سنقر و کلیایی درباره آخرین جزئیات پرونده دختر پنج ساله‌ای که به دست مرد همسایه‌شان به قتل رسیده بود، به جام‌جم گفت: ساعت ۱۵ بیست و ششم خرداد امسال خانواده‌ای در تماس با پلیس، خبر دادند که دختر خردسالشان به نام حنانه در شهرک ولیعصر(عج) شهرستان سنقر و کلیایی گم شده است. در ادامه پرونده‌ای نزد بازپرس یزدان نوری‌زاده در شعبه اول بازپرسی دادسرا تشکیل شد.

وی اضافه کرد: با دستور قضایی، جستجوی ماموران و گروهی از امدادگران هلال‌احمر و اهالی آغاز شد. روز بعد یکی از سربازان که همراه گروه تحقیق در حال جست‌وجو بود، پیکر حنانه را که دست و پایش با شلوار زنانه بسته شده بود، پیدا کرد. دخترک با کمربند شلوار خفه شده بود.

دادستان شهرستان سنقر و کلیایی گفت: با توجه به حساسیت این پرونده دکتر محمدرضا عدالتخواه ، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه اولویت کار قضایی را دستگیری عامل این جنایت دانست و تحقیقات به طور ویژه ادامه یافت. در این پرونده تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان کرمانشاه همزمان با تیم جنایی پلیس آگاهی شهرستان سنقر و کلیایی روی سرنخ‌ها کار می‌کردند. مهم‌ترین فرضیه که در این پرونده مطرح شد، این بود که عامل جنایت باید از همسایگان مقتول باشد. اما با توجه به تعداد زیاد همسایه‌ها، نمی‌توانستیم به فرد خاصی ظنین شویم. البته این فرضیه را پلیس بررسی می‌کرد.

ژیان تصریح کرد: با هماهنگی قضایی ۲۰ نفر که دارای سابقه و همچنین ناهنجاری‌های اجتماعی بودند، به پلیس آگاهی فراخوانده شدند. اما در تحقیق از این افراد، مدارکی مبنی بر این که در قتل دست داشته باشند، به دست نیامدو همان روز همگی آزاد شدند. با این حال پلیس به طور نامحسوس رفت و آمد این افراد را زیر نظر داشت.

وی گفت: این در حالی بود که ۱۰ تا ۱۲ خانواده با حضور در پلیس آگاهی اطلاعاتی را در اختیار پلیس قرار دادند که نشان می‌داد دختران خردسال آنها از سال گذشته تا پیش از گم شدن و قتل حنانه، در دام مردی جوان گرفتار شده و مورد کودک‌آزاری قرار گرفته‌اند و از ترس آبروی خانواده، شکایت نکرده‌اند. اما اکنون قصد شکایت دارند .

دادستان شهرستان سنقر و کلیایی اضافه کرد: در ادامه ماموران، مردی را که سال گذشته در مظان اتهام پرونده یک کودک‌آزاری بود، به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب قرار دادند. سرانجام متوجه شدند وی در همسایگی خانه مقتول زندگی می‌کند. او در کمتر از شش روز با دستور قضایی بازداشت و به پلیس آگاهی منتقل شد و در بازجویی به ربودن حنانه و قتل وی اعتراف کرد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد او قصد داشته این کودک را قربانی امیال پلید خود کند. روزی هم که حنانه را به قتل رسانده، اعضای خانواده‌اش در خانه حضور نداشتند.

ژیان ادامه داد: به این ترتیب از کودکانی که در دام متهم حیله‌گر گرفتار شده بودند، خواسته شد در پلیس آگاهی او را شناسایی کنند که این دختران خردسال به محض دیدن متهم، بشدت دچار ترس و وحشت شده و با دستانی لرزان او را به عنوان همان مرد کودک‌آزار معرفی کردند.

وی گفت: همان جا بود که متهم زمانی که پی برد کودکان خردسال او را شناخته‌اند، به دیگر جرایمش اعتراف کرد. او پس از بازسازی صحنه قتل که در حضور مردم انجام گرفت، روانه زندان شد. کارشناسان پزشکی قانونی پس از بررسی وضع متهم به قتل نظر دادند او در سلامت کامل روانی به سر می‌برد. بنابراین بعد از پایان تحقیقات پرونده به دادگاه ارسال و متهم به قتل محاکمه خواهد شد .

ژیان تصریح کرد: در برخی از سایت‌‌ها و رسانه‌‌ها و نیز در فضای مجازی افرادی شتابزده در باره این پرونده اظهارات غیرمعقولی را مطرح کردندکه مردم نباید به آن توجهی کنند و اخبار و اطلاعات چنین پرونده‌هایی فقط توسط مسئولان قضایی اطلاع‌رسانی می‌شود. همچنین در بررسی‌ها مشخص شد همسر متهم پس از دستگیری همسرش متوجه جنایت وی شده و از جرایم ارتکابی او خبری نداشته است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *