پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۴ بعد از ظهر به وقت تهران

استقلال برای ستاره پرسپولیس چک سفید داد!

درباره مهدی طارمی هنوز خیلی چیزها نمی‌دانید. او پسر کم‌حرفی است. درباره گذشته‌اش، درباره این‌که چطور شد مهدی طارمی کم حرف می‌زند. به قول پدرش او آدم تو‌داری است و حرف‌هایش را در دلش نگه می‌دارد. حالا اگر مصاحبه علی طارمی پدر مهدی را بخوانید، تا حدودی او را خواهید شناخت. تازه متوجه می‌شوید مهدی برای رسیدن به اینجا که هست، چه سختی‌ها که نکشیده است. چه روزها که پشت در کمپ نایستاده و چه ناملایمتی‌ها که ندیده است. این گفت‌و‌گوی متفاوت را بخوانید.

استقلال برای ستاره پرسپولیس چک سفید داد

 

 

می‌دانستم مهدی به سطح بالایی می‌رسد
مهدی از بچگی به فوتبال علاقه زیادی داشت. همین حالا نوه‌ای داریم که عاشق فوتبال بازی کردن است. من خودم در پاس و ایران‌جوان بوشهر بودم. مهدی موقعی که بچه بود همراه من به زمین تمرین می‌آمد. سه چهار سالش بود. خیلی علاقه‌مند بود و دوست داشت بازی کند. من از همان موقع می‌دانستم فوتبالیست خوبی می‌شود و به سطح بالایی از فوتبال می‌رسد. البته توان مهدی بیشتر از اینهاست و اگر یک مقدار سهل‌انگاری نمی‌کردیم الان در سطح بالاتری بازی می‌کرد.
سهل‌انگاری ما
سهل‌انگاری ما در برابر مهدی به لحاظ مسائل مالی نبود. دیگر خودتان می‌دانید که فوتبال ما حاشیه دارد. دو بار درباره او سهل‌انگاری کردیم. یک‌بار که مهدی را بردیم اردوی تیم‌ملی ۱۱ ساله‌ها در کمپ تیم‌ملی. آن روز جزو روزهای بد زندگی‌ام بود. یک نفر بود در مدارس فوتبال فعالیت داشت. ایشان به ما گفت اشکالی ندارد که مهدی انتخاب نشده، شما را معرفی می‌کنم او را به تیم‌ملی ببرید. جلوی در کمپ ما را راه نمی‌دادند. به هر شکلی شده رو زدیم و رفتیم داخل. رفتیم اتاق آقای مربی. ایشان آنقدر بی‌تربیت بود که دراز کشیده بود و ما را دید بلند نشد. همین‌طور پاهایش را دراز کرده بود. به زور جواب سلام ما را داد. گفت چکار داری؟ گفتم اگر می‌شود از بچه ما تست بگیر. گفت زمانش تمام شده. گفتم یک کاری کنید. گفت بگذارید مهدی بماند خودتان بروید. من شب رفتم که ببینم چه شده فهمیدم به مهدی اصلا محل نگذاشته‌اند. فهمیدم حرف‌هایش دروغ بود. اینجا اولین‌بار مهدی لطمه خورد.
مهدی را کشف نکردند
در این سال‌ها همه می‌گفتند مهدی چرا به اروپا نمی‌رود؟ خب باید پیشنهاد باشد که برود. شما شک نکنید اگر مهدی زودتر به فوتبال معرفی می‌شد ۲۰ سالگی به اروپا می‌رفت نه الان که ۲۸ سال سن دارد. مهدی ما حیف شد. او حتی نتوانست در یک تیم نظامی خدمت کند. مهدی دو سال به عنوان سرباز در بوشهر بود و نتوانست فوتبال بازی کند. خیلی اذیت شد. زمین چمن آب می‌داد. همان موقع مهدی را به فجر شیراز بردیم که مربی آنها هم نتوانست استعداد مهدی را کشف کند و او را نخواست. این شد که مهدی دو سال سربازی رفت و از فوتبال دور بود.
استقلال چک سفید داد
وقتی مهدی در شاهین بوشهر و ایران‌جوان بازی می‌کرد کلیپی از او تهیه کردیم. من خودم در صدا و سیما بودم. هر مربی‌ که این کلیپ را می‌دید مهدی را می‌خواست. ما این سی‌دی را به استقلال و پرسپولیس دادیم. علی دایی نگاه کرد ولی استقلالی‌ها نه. آنها به محض این‌که دیدند پرسپولیس مهدی را می‌خواهد سراغ ما آمدند. گفتند یک چک سفید می‌دهیم و هر رقمی که دوست دارید بنویسید. ما گفتیم نه آقا دیگر نمی‌شود. ما به پرسپولیس و علی دایی تعهد اخلاقی داده‌ایم. این شد که مهدی رفت پرسپولیس و خدا راشکر خودش را خوب نشان داد و به حقش رسید.
مشورت کی‌روش به مهدی
کی‌روش که مهدی را به تیم‌ملی دعوت کرد، خوب درخشید و خودش را نشان داد. سرمربی تیم‌ملی هم به او علاقه‌مند شد. کی‌روش خیلی پیگیر بود که مهدی به اروپا برود. در این زمینه کمکش کرد تا راهش هموار شود. این مربی هم در انتخاب ریوآوه و هم انتخاب پورتو به مهدی کمک کرد.
از بچگی پنالتی می‌گرفت
مهدی از بچگی خیلی خوب پنالتی می‌گرفت. ما از ۱۰‌سالگی مهدی فیلم داریم. از همان زمان عالی پنالتی می‌گرفت و گام بلند می‌زد. پنالتی گرفتن در تخصص مهدی است. وقتی با ما هم بازی می‌کرد خوب پنالتی می‌گرفت. البته من خودم هم خوب پنالتی می‌گرفتم ولی نه به اندازه مهدی.
خدا را چه دیدید؟
پیش بینی من از آینده مهدی در اروپا؟ به نظرم با این سن و سال در باشگاه بزرگی بازی می‌کند ولی ما خیلی امیدواریم که امسال بتواند در پورتو خوب بازی کند و درخشش فصل قبل را تکرار کند. اگر این اتفاق بیفتد خدا را چه دیدید؟ شاید مهدی توانست به آرزویش که همان رفتن به رئال‌مادرید است برسد.
ما هم ناراحت می‌شویم
حاشیه‌هایی که برای مهدی طارمی ساختند ما را خیلی اذیت کرد. در فضای مجازی به مهدی خیلی بی‌مهری کردند. بعضی ها کارشان این است که آدم‌ها را تخریب کنند. گاهی این شوخی‌ها یا خبرها را به ما هم نشان می‌دهند و ناراحت می‌شویم.
مادرش پیگیر است
راستش مادر مهدی خیلی پیگیر است که انشاا… او بتواند زود ازدواج کند و متاهل شود. منتها ما همه چیز را به خود مهدی واگذار کرده‌ایم. او گزینه‌ای را که باید پیدا نکرده است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *