پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۱ بعد از ظهر به وقت تهران

استفاده آمریکا از «داعش» برای براندازی دولت سوریه

جان کری وزیر خارجه آمریکا  اعتراف کرد که کشورش با چشم پوشی از قدرت گرفتن تروریست های داعشی، تلاش کرد از این گروهک تروریستی برای نابودی دولت قانونی «بشار اسد» در سوریه استفاده کند.

اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,جان کری

وزیر خارجه آمریکا اذعان کرد که واشنگتن با چشم پوشی از قدرت گرفتن داعش، تلاش کرد از این گروهک تروریستی برای براندازی دولت قانونی «بشار اسد» در سوریه استفاده کند.

به گزارش مهر به نقل از تریبیون، افشای یک فایل صوتی از سخنان محرمانه «جان کری» وزیر خارجه آمریکا به وضوح نشان دهنده اعتراف شفاف وی از تلاش این کشور در راستای براندازی دولت سوریه حتی به قیمت قدرت گرفتن گروه تکفیری- تروریستی «داعش» است.

 

پایگاه خبری مذکور در این باره می افزاید: همه چیز به سال ۲۰۱۶ برمی گردد؛ زمانی که در جاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نشست دیگری بی سر و صدا میان «جان کری» وزیر خارجه آمریکا با گروهی از سوری ها (معارضان مسلح سوری) و شماری از دپیلمات های غربی با هدف بحث و بررسی پیرامون دخالت آمریکا در بحران سوریه برگزار شد.

 

در ادامه این افشاگری آمده است: در همان زمان این فایل صوتی توسط «نیویورک تایمز» منتشر می شود؛ اما از آنجائیکه اظهارات شرم آور «جان کری» درباره مثلاً یک گفتگوی خصوصی افشا میشد؛ فایل مذکور توسط هیچ یک از سایر رسانه ها برجسته سازی نشده و به صورت گسترده ای نشر نیافت.

 

بر اساس فایل صوتی منتشره توسط تریبیون، وزیر خارجه آمریکا اذعان کرد: ما می دانستیم که داعش در حال قدرت گرفتن است؛ اما نظاره گرِ آن بودیم. می دیدیم با قوت یافتن داعش، دولت «بشار اسد» تهدید می شود. اما فکر کردیم که شاید اسد در این شرایط حاضر به مذاکره شود؛ اما به جای اینکه وی به رایزنی با ما روی بیاورد، به سراغ «ولادیمیر پوتین» رفت.

 

کری در این فایل صوتی اعتراف کرد: داعش در حال قوی شدن بود و لذا احتمال داشت به دمشق برسد. روسیه هم مداخله کرد؛ زیرا مسکو دولت داعشی نمی ‌خواست.

 

اعترافات کنونیِ «جان کری» در حالی است که آمریکا تا کنون بارها هرگونه مداخله این کشور در خلق و گسترش گروه داعش و همچنین تلاش برای سرنگونی حکومت مشروع اسد را تکذیب کرده بودند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *