پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۸ بعد از ظهر به وقت تهران

ازدواج پسر مجردم با خانم مطلقه سرانجام دارد؟

پسری ۲۶ ساله دارم که با خانمی ۲۵ ساله، مطلقه و دارای یک دختر آشنا شده است، به یکدیگر وابستگی پیدا کردند و خانم با زیرکی حدود یک سال و نیم است که متقاعدش کرده با او ازدواج کند. چه کار کنم و آیا این ازدواج صحیح است و سرانجام دارد یا خیر؟

http://static2.golestan24.com/thumbnail/2PvHyvkeKLji/byDF1vEEwNz1MK1ljj8mUlXyQ4tn4aIoIpcM-Ta62GFJzTu2uSqWIVDeKsMZ-BUR/+%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AC+%D9%82%D9%88%D9%85+%D8%AA%D8%B1%DA%A9%D9%85%D9%86.jpg

روزنامه خراسان : والد گرامی، کاملا قابل فهم است که برای شما به عنوان پدر یا مادر خیلی سخت است پسرتان بخواهد با خانمی مطلقه به خصوص کسی که از ازدواج قبلی اش، فرزندی هم دارد ازدواج کند اما از شما می خواهم کمی منطقی تر به این رابطه نگاه کنید.

فقط زیرکی خانم را نبینید

شما در پیامک خودتان از کلمه ای استفاده کردید که نشان دهنده خشم و عصبانیت شما از این خانم است.
بیان کردید این خانم زیرکانه پسرتان را متقاعد کرده است، بله احتمال دارد در نگاه اول این جمله درست باشد اما این یک رابطه دو نفره است یعنی فرزندتان هم در نگه داشتن این رابطه نقشی داشته است البته شاید کمتر. با این حال بیایید با هم بررسی کنیم که ملاک های یک ازدواج خوب چه چیزهایی می تواند باشد و فارغ از ازدواج قبلی خانم، آیا این دو می توانند ازدواج خوبی داشته باشند یا نه؟

قانون کلی برای موفقیت ازدواج وجود ندارد


شما هم اکنون همه تمرکزتان بر مطلقه بودن و فرزند داشتن خانم است و از نظر بیشتر مردم گزینه خوب کسی است که مجرد باشد و خانواده پسر به خواستگاری اش بروند.
اما ما ازدواج هایی داریم که در آن دختر خانمی که قبلا ازدواج کرده، با پسری مجرد ازدواج می کند یا برعکس آن، آقایی که ازدواج قبلی داشتند، با خانم مجرد ازدواج کردند و ازدواج شان موفق هم بوده است.

۳ موضوعی که باید دقیق تر بررسی کنید


ازدواج پدیده ای اجتماعی است. بدون تردید انتخاب همسر یکی از مهم ترین تصمیم ها در طول زندگی ماست و در حقیقت همه هیجانات، تولید مثل، تربیت نسل آینده، درآمد، مسئولیت، تامین نیازها و چالش های آینده زندگی ما به آن بستگی دارد.
زن و مرد به عنوان مکمل یکدیگر، بسیاری از نیازهای روانی- اجتماعی هم را برآورده می کنند.
بنابراین و در مورد خاص شما، بررسی سه موضوع اهمیت بیشتری پیدا می کند.
۱-سن:
پسر شما در سنی قرار دارد که انتخابش بر مبنای بلوغ جنسی و هیجاناتش نیست.
یک پسر۲۶ ساله در سنی قرار دارد که می تواند انتخاب درستی داشته باشد چون بلوغ فکری و مالی دارد و تناسب سنی هم وجود دارد چون خانم ۲۵ ساله اند و سنخیت سنی دارند.
۲-بررسی علت طلاق خانم:
وقتی خانم یا آقایی می خواهد با فردی ازدواج کند که قبلا ازدواج ناموفقی داشته چند نکته را باید بررسی کند.
الف) چه مدت از جدایی فرد گذشته است؟ بهتر است که از مدت جدایی فرد حداقل شش ماه گذشته باشد و این که آیا از زمانی که با یکدیگر آشنا شدند، شش ماه زمان گذشته است یا نه؟
ب) علت جدایی را بررسی کنید. علت جدایی را شما از چند منبع می توانید بررسی کنید.
از زبان خود خانم، از زبان همسر قبلی اش و اطرافیان به خصوص افرادی که برای مشاوره نزد آن ها رفته اند.
هم اکنون بعضی از زوج ها قبل از طلاق نزد مشاور می روند و مشاور هم می تواند شما را به یک سری مسائل آگاه کند.

۳-فرهنگ خانواده ها:

مهم ترین مسئله سبک تربیتی و فضایی است که دوطرف در آن بزرگ شده اند. فرهنگ اعتقادی، رفتاری و اجتماعی طرف مقابل خیلی مهم است وباید بررسی شود. این که چقدر با هم سنخیت دارند؟ آیا از نظر مذهبی و آداب و رسوم خانوادگی شبیه یکدیگر هستند یا نه؟
۳/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *