پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۰ قبل از ظهر به وقت تهران

آمریکا: جنگنده اف ۱۵ در فاصله امن هواپیمای مسافری ایران قرار داشت

«بیل اوربان» سخنگوی سازمان تروریستی فرماندهی آمریکا: جنگنده اف-۱۵ در ماموریت هوایی روتین خود در مجاورت پایگاه التنف در سوریه اقدام به بازرسی بصری هواپیمای مسافربری ماهان ایران و در فاصله‌ای ایمن در حدود ۱۰۰۰ متری از این هواپیما پرداخت.

سخنگوی سنتکام: بازرسی بصری با هدف اطمینان یافتن از امنیت پرسنل نیروهای ائتلاف در پایگاه التنف صورت گرفت و زمانی که خلبان اف-۱۵ هواپیما را به عنوان هواپیمای مسافربری ماهان ایر شناسایی کرد، اف -۱۵ به صورت امن اقدام به فاصله گرفتن از هواپیما کرد.

مزاحمت جنگنده‌های این کشور برای هواپیمای مسافربری ایرانی حرفه‌ای بوده و بر اساس معیارهای بین‌المللی صورت گرفته است.

«کارلا باب» خبرنگار صدای آمریکا در «خبری فوری» نوشت که یک مقام آمریکایی مدعی شده همزمان با پرواز «قانونی و روتین» دو هواپیمای آمریکایی در مجاورت پایگاه نظامی التنف، هواپیمای ایرانی هم در حال پرواز بوده است

در همین حال اسکای‌نیوز به نقل از رویترز نوشت جنگنده اف١۵ آمریکایی وارد میدان دید هواپیمای ماهان ایران شد اما در «مسیر ایمن» قرار داشت

آمریکا: جنگنده اف ۱۵ در فاصله امن هواپیمای مسافری ایران قرار داشت

اظهارات چند مسافر لبنانی هواپیمایی ماهان

خانم “نور”:   هواپیما به صورت آرام و معمولی در حال فرود بود که ناگهان چند ثانیه به لرزه درآمد و سپس مستقیما بر زمین نشست. اکثر مسافران کمربند خود را نبسته بودند و فرزندان من که در کنارم بودند به شدت به سقف هواپیما برخورد کردند.
حسین پسر کوچک خانم نور:

من در حال حرف زدن با برادرم بودم که ناگهان مسافران دچار ترس و هراس شدند و من نیز به شدت به بالا پرتاب شدم و سپس به کف هواپیما برخورد کردم و دستم بسیار درد گرفت و حالا آن را گچ گرفته اند.
امیر پسر دیگر خانم نور:

من ناگهان به بالا پرتاب شدم و به شدت به کف هواپیما کوبیده شدم و چشمم به شدت دچار خونریزی شد و دستم هم آسیب دید.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *