سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۲ بعد از ظهر به وقت تهران

آمار تلفات رانندگی در ۱۰ ماهه سال جاری

امار فوتی های سوانح رانندگی در ده ماهه سال جاری ، حدود ۱۳ هزار و ۸۲۶ نفر اعلام شده است که نسبت به سال گذشته کاهش ۲٫۳ درصدی را نشان می دهد.

https://dustaan.com/files/uploads/-000//1/www.dustaan.com-مجله-اینترنتی-1488620229.jpg
سازمان پزشکی قانونی از کاهش ۲،۳ درصدی تلفات حوادث رانندگی از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه سال جاری در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا از سازمان پزشکی قانونی، در حوادث رانندگی ۱۰ ماهه سالجاری ۱۳ هزار و ۸۲۶ تن جان خود را از دست دادند، این شمار تلفات حوادث رانندگی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۳۹۴) با تلفات ۱۴ هزار و ۱۴۷ تن۲٫۳ درصد کاهش یافته است.

بر اساس آمارهای موجود در حوادث رانندگی ۱۰ماهه امسال ۱۰ هزار و ۸۲۵ مرد و سه هزار و یک زن جان باخته اند.

در این مدت همچنین استان های فارس با یکهزار و ۲۸۲، خراسان رضوی با ۹۹۵ و تهران با ۹۸۷ فوتی بیشترین و استان های ایلام با ۱۱۱، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۴۲ و خراسان جنوبی با ۱۷۵ کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشته اند.

براساس این گزارش در ۱۰ ماهه امسال، آمار مصدومان حوادث رانندگی با رشد ۷٫۷ درصدی مواجه بود، که ۲۶۷ هزار و ۳۴۰ مصدوم در ۱۰ماهه سال گذشته به ۲۸۷ هزار و ۸۵۶ مصدوم در ۱۰ ماهه امسال رسید.

 

از کل مصدومان حوادث رانندگی که در۱۰ ماهه امسال به پزشکی قانونی مراجعه کردند ۲۰۶ هزار و ۷۱۷ تن مرد و ۸۱ هزار و ۱۳۹ تن زن بودند.

 

در ادامه این گزارش آمده است، در دی ماه امسال یکهزار و ۷۷ تن در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۲٫۶ درصدی مواجه بود،‌ از تلفات تصادفات در این ماه ۸۶۷ تن مرد و ۲۱۰ تن زن بودند.

 

در این ماه ۲۳ هزار و ۹۵۲ مصدوم حوادث رانندگی نیز به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که نسبت به سال گذشته با رشد ۱٫۸ درصدی مواجه بود.

 

در سال گذشته در مجموع ۱۶هزار و ۵۸۴ تن به دلیل حوادث رانندگی در کشور فوت کردند که ۳ هزار و ۷۷۷ تن از آنها زن و ۱۲هزارو ۸۰۷ تن نیز مرد بودند.

 

همچنین حوادث رانندگی در سال گذشته ۳۱۳ هزارو ۱۷ تن مصدوم رانندگی داشت که ۸۹ هزار و ۳۰۹ تن زن و ۲۲۳ هزارو ۷۰۸ تن از آنها مرد بودند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *