پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۸ بعد از ظهر به وقت تهران

پیش بینی افزایش ۲۰ درصدی قیمت خودرو در سال ۹۳

مجله انلاین دوستان : غلامحسین طاهری گفت: قیمت خودرو در سال ۹۳ بین‌ ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

غلامحسین طاهری گفت: قیمت خودرو در سال 93 بین‌ 15 تا 20 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.  به گزارش نامه نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران غلامحسین طاهری کارشناس اقتصاد بین‌المللی گفت: صنعت خودروسازی در ایران با مشکلات و مسائل زیادی روبرو است. یکی از این مشکلات دولتی بودن این صنعت است. در واقع دولت تعیین قیمت را به صنایع و صنعت گران واگذار کرده است.   این کارشناس اقتصاد با اشاره به اینکه صنعت خودرو کشور ما در چند سال اخیر، با توجه به مشکلاتی که وجود داشت، نتوانستیم حل بکنیم، اظهار داشت: در کشور ما مشکلات عدیده‌ای وجود داشت و به همین علت همیشه در بازار نوساناتی وجود دارد. به نظر بنده شفاف نبودن تصمیم‌گیری در مورد قیمت تمام شده خودرو در کشور ما یکی از مشکلاتی است که باعث می‌شود رانت‌خواران و سودجویان، بازار فروش و تولید خودرو را دچار نوسان بکنند که متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد آن بودیم.   وی تصریح کرد: به رغم تلاش صنعت گران ما خودروسازان، استاندارد تولید خودرو در کشور خوب رعایت نشده است.   وی در ادامه افزود: نکته دیگر در مورد خودرو این است که صنایع خودروسازی در ایران به علت اینکه بخشی از آن وابسته به خارج از کشور است، اگر چنانچه در موضوع رفع تحریم‌ها بتوانیم با طرفه‌های خارجی مان که بخشی از صنایع ما که به آن وابسته است حل و فصل کنیم، شاید بتوانیم یک آرامش را در بازار خودرو احساس کنیم در غیر این صورت به نظر بنده در سال 93 قیمت خودرو بین 15 تا 20 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.
پیش بینی افزایش ۲۰ درصدی قیمت خودرو در سال ۹۳
غلامحسین طاهری کارشناس اقتصاد بین‌المللی گفت: صنعت خودروسازی در ایران با مشکلات و مسائل زیادی روبرو است. یکی از این مشکلات دولتی بودن این صنعت است. در واقع دولت تعیین قیمت را به صنایع و صنعت گران واگذار کرده است.

این کارشناس اقتصاد با اشاره به اینکه صنعت خودرو کشور ما در چند سال اخیر، با توجه به مشکلاتی که وجود داشت، نتوانستیم حل بکنیم، اظهار داشت: در کشور ما مشکلات عدیده‌ای وجود داشت و به همین علت همیشه در بازار نوساناتی وجود دارد. به نظر بنده شفاف نبودن تصمیم‌گیری در مورد قیمت تمام شده خودرو در کشور ما یکی از مشکلاتی است که باعث می‌شود رانت‌خواران و سودجویان، بازار فروش و تولید خودرو را دچار نوسان بکنند که متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد آن بودیم.

وی تصریح کرد: به رغم تلاش صنعت گران ما خودروسازان، استاندارد تولید خودرو در کشور خوب رعایت نشده است.

وی در ادامه افزود: نکته دیگر در مورد خودرو این است که صنایع خودروسازی در ایران به علت اینکه بخشی از آن وابسته به خارج از کشور است، اگر چنانچه در موضوع رفع تحریم‌ها بتوانیم با طرفه‌های خارجی مان که بخشی از صنایع ما که به آن وابسته است حل و فصل کنیم، شاید بتوانیم یک آرامش را در بازار خودرو احساس کنیم در غیر این صورت به نظر بنده در سال ۹۳ قیمت خودرو بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد./باشگاه خبرنگاران

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *