چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۹ قبل از ظهر به وقت تهران

نحوه صعود تیم های ایرانی به لیگ قهرمانان اسیا

مجله انلاین دوستان : کمیته مسابقات سازمان لیگ نحوه صعود و سقوط تیم‌ها به لیگ برتر، دسته اول و شرایط حضور تیم‌ها در لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد.

تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا

با توجه به کسب سهمیه‌های لازم برای باشگاه‌های کشور جهت حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای فصل ۲۰۱۵ اعلام خواهد شد، به ترتیب اولویت، تیم‌های حاضر در مسابقات باشگاهی کشور ( فصل ۹۳-۹۲) در صورت دارا بودن شرایط لازم و همچنین با عنایت به داشتن پروانه فعالیت حرفه‌ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا و تایید نهایی مجوز حضور در مسابقات مذکور را کسب خواهند کرد.
نحوه صعود تیم های ایرانی به لیگ قهرمانان اسیا
نحوه صعود تیم های ایرانی به لیگ قهرمانان اسیا

این تیم‌ها به شرح زیر هستند:

۱- قهرمان رقابت‌های لیگ برتر در فصل ۹۳-۹۲

۲- قهرمان رقابت‌های جام حذفی در فصل ۹۳-۹۲

۳- نایب قهرمان رقابت‌های لیگ برتر در فصل ۹۳-۹۲

۴- تیم سوم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور در فصل ۹۳-۹۲

بدیهی است در صورت کسب عنوان قهرمانی جام حذفی در فصل ۹۳-۹۲ توسط هر یک از تیم‌های اول تا سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر، تیم چهارم رقابت‌های لیگ برتر در فصل در لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۵ میلادی شرکت خواهد کرد.

تیم‌های سقوط کننده به لیگ دسته اول

تیم‌های پانزدهم و شانزدهم لیگ برتر به صورت مستقیم به لیگ دسته اول سقوط می‌کنند و تیم چهاردهم لیگ برتر در مسابقه رفت و برگشت پلی‌آف با تیم سوم لیگ دسته اول( برنده بازی پلی آف تیم‌های دوم دو گروه لیگ دسته اول) دیدار کرده و برنده به شرط دارا بودن شرایط حضوری در لیگ حرفه‌ای در لیگ برتر فصل ۹۴-۹۳ حضور پیدا می‌کند.

تیم‌های صعود کننده به لیگ برتر

با توجه به ۱۶ تیمی شدن لیگ برتر تیم‌های اول گروه‌های الف و ب لیگ دسته اول فصل  ۹۳-۹۲ ( مجموعا دو تیم) در صورت دارا بودن شرایط حضور در مسابقات لیگ برتر به صورت مستقیم به لیگ برتر در فصل آتی( ۹۴-۹۳) صعود خواهند کرد.

تیم‌های دوم گروه‌های الف و ب رقابت‌های لیگ دسته اول بزرگسالان در یک دیدار رفت و برگشت( پلی آف ۱) به مصاف یکدیگر خواهند رفت و تیم برنده به مصاف تیم چهاردهم لیگ برتر می‌رود. این دیدار نیز به صورت رفت و برگشت( پلی آف ۲) برگزار خواهد شد و برنده این دیدار در فصل آتی (۹۴-۹۳) در رقابت‌های لیگ برتر و تیم بازنده در لیگ دسته اول فصل ۹۴-۹۳ حضور خواهند یافت.

تعیین میزبان و میهمان در دو دیدار پلی آف با قید قرعه مشخص می‌شود.

تیم‌های سقوط کننده به لیگ دسته دوم

تیم‌های یازدهم، دوازدهم و سیزدهم گروه‌های الف و ب رقابت لیگ دسته اول در فصل ۹۳-۹۲ ( مجموعا ۶ تیم) به رقابت‌های لیگ دسته دوم در فصل ۹۴-۹۳ سقوط خواهند کرد.

رقابت‌های لیگ دسته اول در فصل ۹۴-۹۳ با حضور ۲۴  تیم در دو گروه ۱۲ تیمی برگزار می‌شود./جام نیوز

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *