سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۱ بعد از ظهر به وقت تهران

معرفی بهترین حرکات ورزشی برای مبتلایان به دیابت

مجله انلاین دوستان : ورزش یکی از راه های پیشگیری ابتلا به دیابت و همچنین کنترل دیابت می باشد. بهمین دلیل برای همه افراد توصیه می شود ورزش را جزء برنامه های روزانه خود قرار دهند. مخصوصا افراد مبتلا به دیابت باید هر چه سریعتر ورزش را آغاز نمایند. برای مبتلایان به این بیماری پیاده روی بهترین ورزش است.

معرفی بهترین حرکات ورزشی برای مبتلایان به دیابت
معرفی بهترین حرکات ورزشی برای مبتلایان به دیابت

انجام تمرینات ورزشی برای افراد دیابتی و حتی افرادی که در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند نیز بسیار مفید است، بطوریکه افراد در معرض خطر با انجام تمرینات منظم ورزشی می توانند از بروزدیابت تا حد زیادی جلوگیری کنند. و در افراد مبتلا به دیابت انجام تمرینات ورزشی کمک زیادی به کنترل وزن ،تعادل بهتر قند خون، کاهش نیاز به داروها و انسولین، متعادل نگه داشتن چربی خون و کاهش ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی می کند.

ورزش، گلوکز و گلیکوژن را در داخل ماهیچه‎های بدن می‎سوزاند ( این پدیده در صورتی رخ می‎دهد که دیابت کنترل شده باشد). در حین و بعد از ورزش، قندخون وارد ماهیچه‎ها می‎گردد و سطح گلوکز و گلیکوژن را به حد طبیعی می‎رساند. وجود برنامه‎های منظم ورزشی در افراد دیابتی عملکرد انسولین را تنظیم می کند. ورزش بیماران دیابتی باید بصورت تمرینهای هوارسان (آیروبیک) باشد. تمرینهای هوا رسان به فعالیتهایی گفته می‎شود که با مصرف زیاد اکسیژن توأم باشند.

در ورزشهای درازمدت مشاهده شده است که حساسیت سلولها به انسولین افزایش می‎یابد. این امر در بهبود وضعیت دیابت بخصوص در افراد غیروابسته به انسولین بسیار با اهمیت است. ورزش اگر در شرایط مناسب صورت گیرد یعنی بیماری قندخون نسبتاً کنترل شده داشته باشد، غلظت گلوکز پلاسما را ثابت نگه می‎دارد. علت این پدیده توازن بین برداشت گلوکز توسط عضلات و تولید متقابل گلوکز در کبد است.

  
جام

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *