پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۷ بعد از ظهر به وقت تهران

نامه زنان و دختران سعودی به مفتی کل عربستان

مجله انلاین دوستان : تعدادی از زنان فعال در زمینه حقوق بشر در عربستان با فرستادن نامه ای به دفتر شیخ عبدالعزیز آل الشیخ، مفتی کل این کشور خواستار رفع ممنوعیت رانندگی زنان شدند.
روزنامه “الحیات” چاپ لندن به نقل از یک منبع آگاه نوشت: «تعدادی از زنان عربستانی فعال در زمینه حقوق بشر با فرستادن نامه ای به دفتر مفتی کل این کشور، فواید رفع ممنوعیت رانندگی زنان برای جامعه را توضیح داده و خواستار لغو ممنوعیت رانندگی آنها شدند.»

نامه زنان و دختران سعودی به مفتی کل عربستان
نامه زنان و دختران سعودی به مفتی کل عربستان

این نامه به دست مدیر دفتر “عبدالعزیز آل الشیخ” رسیده است. با وجود اینکه کمیته دائمی فتوا مدعی است که از همه نامه ها و درخواست ها استقبال می کند و حاضر است به خواسته های تمام کسانی که در امور دینی و دنیوی خود با مشکل روبرو شده اند، پاسخ دهد اما تاکنون مشخص نیست که آیا نامه یاد شده در این این کمیته بررسی شده است یا خیر.

امضا کنندگان نامه خاطرنشان کردند: «فرستادن نامه برای مفتی کل عربستان به این دلیل بود که وی خود از افراد حامی رانندگی زنان خواسته بود تا به منظور دستیابی به راه حل معقول، این درخواست را از طریق مراجع رسمی پیگیری کنند. از این رو آنان نامه هایی به مقامات رسمی کشور از جمله مفتی کل ارسال کرده اند.»

زنان فعال عربستانی همچنین تاکید کردند تاکنون هیچ جواب رسمی از مقامات برای درخواست خود مبنی بر تجدید نظر در ممنوعیت رانندگی زنان دریافت نکرده اند و از آنجا که فواید رانندگی زنان بیش از زیان های آن است، خواستار رسیدگی به درخواست خود شدند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *