پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۸ قبل از ظهر به وقت تهران

دوستی های قبل ار ازدواج خوب است یا بد؟!

مجله انلاین دوستان : مدرس دانشگاه پیام نور ارومیه گفت: مرز و تفاوت‌های میان دوستی‌های قبل از ازدواج با آشنایی‌های هنگام ازدواج مشخص شود.

علی داوطلب، دکترای جامعه شناسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دوستی‌های بی‌معنی قبل از ازدواج پذیرفتنی نیست اما آشنایی قبل ازدواج برای تصمیم‌های بعدی در زندگی مشترک با اطلاع خانواده‌ها امری مناسب است و تاثیر مثبتی در آینده طرفین دارد.
وی با بیان اینکه تصمیم برای ازدواج از موارد مهمی است که بر بقیه عمر و همه جوانب زندگی تاثیر می‌گذارد، افزود: باید قبل از اقدام به ازدواج، طرفین همدیگر را از لحاظ خصوصیات، اعتقادات و فرهنگ خانوادگی کاملا شناخته و بعد از آن تصمیم بگیرند.
 
داوطلب خاطرنشان کرد: در حال حاضر علت اصلی بیشتر طلاق‌ها در جامعه، شناخت نداشتن کافی از طرز فکر همدیگر و اعتقادات زوجین است. دوستی‌های قبل از ازدواج نقش بسزایی در افزایش طلاق دارند. معمولا در دوستی‌های قبل از ازدواج، طرفین چشم‌هایشان را به حقایق بسته و تحت تاثیر عواطف‌های خود قرار می‌گیرند این امر نقش بسزایی در افزایش طلاق میان زوجین ایفا می‌کند.
 
وی تصریح کرد: حتی در برخی موارد، دوستی‌های مکرر با اشخاص مختلف در دوران قبل از ازدواج باعث ایجاد نوعی بی‌اعتمادی در افراد شده و پایه زندگی مشترک در آنها را پس از ازدواج متزلزل می‌کند.
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *