سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۳ بعد از ظهر به وقت تهران

وقتی در سریال های صدا و سیما خبری از پلیس نیست!

این خبری است که به تازگی کارشناسان بر صحت  آن تایید کرده اند. خبری وحشتناک برای رسانه ملی و فرهنگ ایرانی-اسلامی.  با این وجود اما برنامه سازی ها، فیلم ها و سریال های تلویزیون همچنان با اشکالات جدی مواجه است.گاهی آموزش اعتیاد و آشنایی با مصرف انواع مواد مخدر سر لوحه فیلم ها و سریال های تلویزیونی قرار می گیرد و گاهی هم انواع و اقسام روش های دزدی آموزش داده  می شود.

گاهی موضوع سریال ها و فیلم ها انقدر کلیشه ای است که بیننده ای ندارد و گاهی آنقدر اغراق آمیز است که صدای کارشناسان مذهبی و جامعه شناسان را بلند می کند.

وضعیت طنزهای صدا و سیما نیز بهتر از  فیلم ها و سریال ها نیست. برنامه های طنز گاهی انقدر بی نمک و بی مزه هستند که فقط عوامل تهیه کننده انها را می خنداند یا کار به جایی می رسد که شخصیت های معروف مورد تمسخر قرار می گیرند و کار به گلایه و حتی شکایت از سیما و برنامه هایش می رسد.

وقتی در سیما خبری از پلیس نیست!

2122125634434
حالا نیز به نظر می رسد سیمای ملی قصد دارد به مردم اموزش بدهد تا بدون کمک گرفتن از پلیس وارد ماجرای های پیچیده و خطرناک شوند و از پلیس در سریال ها و تله فیلم های صدا و سیما خبری نیست که نیست!

سریال آوای باران که این روزها بیننده زیادی هم پیدا کرده از جمله سریال های بدون حضور پلیس است!.

در این سریال که نقش اصلی آن را دختری به نام باران به عهده دارد و نمایانگر یک شخصیت ۲ وجهی است که از طرفی در یک خانواده مرفه بزرگ شده و از طرف دیگر وجهی از نشست و برخاست با تیم شکیب در او رسوخ کرده است.

در این سریال برای باران اتفاقاتی می افتد که نیاز به حضور پلیس شدیدا احساس می شود اما قهرمان های اصلی داستان خود وارد ماجرا می شوند و از پلیس خبری نیست.

در این میان تله فیلم اخیر تلویزیون با نام کنار تو می‏خندم که در روز میلاد رسول اکرم پخش شد نیز روایتگر داستانی بدون پلیس بود در حالی که نیاز به وجود پلیس احساس می شد.

ماجرا نیز از این قرار بود که در روز عروسی رضا و نسترن شخصیت های اصلی داستان، قربان شاگرد گل فروشی اتفاقاتی را برای ماشین عروس رقم می زند که این مسئله باعث می‌شود تمامی آدم های داستان درگیر ماجرایی شوند تا عروسی رضا و نسترن به خوبی و خوشی برگزار شود.

اتفاقاتی که بارها و بارها پلیس در دنیای واقعی از مردم تقاضا می کند در صورت رخ دادنشان سریع با نیروی های پلیس تماس بگیرند.

هنوز از یادها نرفته است که یک کودک ۸ ساله به خاطر تبلیغات سیما درباره  روی هوا راه رفتن با یک کفش خاص جان خود را از دست داد و همین مساله بیانگر این است که سیما تا چه حد می تواند تاثیرگذار باشد و حالا وقتی در سریال ها و فیلم ها اینطور القا می شود که بدون پلیس هم می توان با خلافکارها مبارزه کرد و مشکلات را حل کرد می توان تصور کرد چه اتفاقاتی در راه خواهد بود !

کاش صدا و سیما کمی در برنامه سازی های خود دقت عمل به خرج می داد و به جای حساسیت روی موارد بی ارزش به این نکات مهم توجه می کرد.


شهرخبر

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *