پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۸ بعد از ظهر به وقت تهران

درخواست گستاخانه «آریا جسور» از فدراسیون

درخواست گستاخانه «جسور هاسه‌گاوا» از مسئولان تیم ملیهنوز کارلوس کی‌روش از سفر بازنگشته تا وضعیت حضور آریو جسور هاسه‌گاوا، بازیکن ایرانی ـ ژاپنی تیم اف‌سی‌توکیوی ژاپن در تیم ملی مشخص شود و آخرین وضعیت انتقال وی به تیم ملی را بدانیم؛ اما گویا در این میان اتفاقی افتاده که چندان پسندیده نیست و حاصل غفلت مسئولان فرهنگی فوتبال کشورمان است!

downloadحضور بازیکنان ایرانی پرورش یافته در لیگ‌های دیگر کشور‌ها در ایران، پدیده‌ای است که این روز‌ها منتقدان بزرگی در ‌بدنه فوتبال کشورمان دارد. با افزایش ‌این بازیکنان، که از قضا کیفیت بازی‌شان از بازیکنان ایران در بسیاری از موارد لیگ بهتر است و با ورود به ایران مستقیم‌ در ترکیب اصلی تیم ملی قرار می‌گیرند، مربیان و بازیکنان ایرانی را با این تهدید روبه‌رو کرد که خودشان و تلاششان به چشم کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران نمی‌آید.

به این ترتیب آن‌هایی که خودشان را مستحق حضور در ترکیب تیم ملی می‌دانستند، با تکیه بر مسائلی چون ایرانی نبودن این بازیکنان و غریبه و دورگه بودن آن‌ها، سعی در این داشته و دارند که مانع حضور این بازیکنان در تیم ملی فوتبال ایران شوند.

شاید معروف‌ترین اعتراض را در این زمینه پرویز مظلومی کرد که حتی مدعی شد این دسته از بازیکنان حتی نمی‌توانند فارسی صحبت کنند و در اردوی تیم ملی به مترجم نیاز دارند. پیش کشیدن مسائلی چون عرق ملی و نداشتن تعصب به نام ایران از سوی این دسته از بازیکنان، پرده دیگری از انتقادات این دسته از مخالفان است که با احساساتی کردن، سعی در پیشبرد اهداف خود دارند.

در سوی مقابل، این گروه اما فدراسیونی است که همه امور فنی را مستقیم‌ به کارلوس کی‌روش سپرده و از کارهای او حمایت می‌کند. نتایج مطلوب تیم ملی با بازیکنانی نظیر قوچان‌نژاد و دژاگه هم موجب شده تا مسئولان فدراسیون این اعتماد را پیدا کنند که راه‌حل‌های کی‌روش درست و قابل اعتماد است و برای همین ‌از وی در دعوت از آریو جسور هاسه‌گاوا حمایت کردند؛ حضوری که البته از نظر فنی بی‌گمان به سود ماست.

اما در این میان، اتفاقی افتاده که نشان از غفلت مسئولانی است که متولی فوتبالی هستند که همه آرمان‌ها و آرزوهای یک ملت در پیراهن تیم ملی آن متبلور می‌شود.

اخبار شنیده شده، حاکی از این است که آریو جسور هاسه‌گاوا به دلیل اطلاعات نادرستی که از ایران و زندگی در کشور پدری خود دارد، با فرستادن ایمیلی به یکی از مسئولان تیم ملی اعلام کرده که در صورت حضور در ایران، نیاز به بادی گارد دارد و به دلیل ناامنی ایران بدون محافظت در ایران حضور نمی‌یابد.

این درخواست که بی‌‌گمان ناشی از شناخت نادرست و ناکافی این بازیکن ایرانی ـ ژاپنی از وضعیت زندگی مردم در ایران است، بیش از آنکه از سوی این بازیکنان قابل نکوهش باشد، از سوی مسئولان تیم ملی فوتبال ایران مورد نقد است که برای دعوت از هر بازیکنی که در ایران پرورش نیافته، می‌بایست پیش از رسانه‌ای کردن طی جلساتی دست‌کم به پرزنت کردن اهمیت پیراهن تیم ملی کشور بزرگی چون ایران بپردازند که این بازیکنان به دلیل اطلاعات ناکافی و تحت تأثیر تبلیغات بیگانگان تصور اشتباهی از ایران و زندگی در کشورمان نداشته باشند.

گویا هم‌اکنون جسور هاسه‌گاوا، ‌دلیل کافی برای حمله را به منتقدان خود داده باشد؛ اما نباید فراموش کرد که بیش از جسور باید از مسئولان فرهنگی فوتبال ایران ناراحت بود که نتوانسته‌اند تصویر درست و زیبایی از ایران در دنیای فوتبال به نمایش بگذارند تا یک بازیکن لیگ ژاپن، چنین تصور نادرستی از کشورمان داشته باشد.////تابناک

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *