پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۱ بعد از ظهر به وقت تهران

رکس تیلرسون: برجام یک توافق شکست‌ خورده است

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا توافق برجام را یک توافق شکست خورده تلقی کرده است که نتوانسته اعداف دو طرف را بر اورده کند.

http://cdn.presstv.com/photo/20161211/711f9447-cfe7-4cce-b31a-cbb3fa3175d1.jpg
رکس تیلرسون: برجام یک توافق شکست‌ خورده است

به گزارش تسنیم به نقل از روسیاالیوم، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا گفت که توافق هسته‌ای با ایران در تحقق اهداف خود شکست خورد.

تیلرسون در نشستی خبری گفت که برجام هدف ایران برای تبدیل شدن به کشور هسته‌ای را فقط به تأخیر می‌اندازد.

وی در ادامه افزود:  دوره ۹۰ روزه بررسی برجام توسط دولت ترامپ، علاوه بر پایبندی ایران به این توافق، رفتارهای ایران در منطقه را هم شامل خواهد شد. بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران تهدیدی علیه صلح و امنیت جهان هستند. ایران در صورتی که کنترل نشود احتمال پیمودن مسیر کره شمالی را دارد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت: توافق هسته‌‌ای دچار این اشتباه شده که با قدرتی با بلندپروازی‌های هسته‌ای برای مدتی کوتاه کنار آمده و سپس حل مشکل را به نسل‌های آینده واگذار کرده است. دولت ترامپ قصدی برای شانه خالی کردن از این مسئولیت و واگذار کردن مسئله ایران به دولت بعدی ندارد.

تیلرسون مدعی شد: داشتن سیاستی جامع در برابر ایران مستلزم این است که ما تمامی تهدیدها را در نظر بگیریم و آشکار است که تهدیدهای زیادی از جانب ایران وجود دارد.

وی همچنین مدعی شد که ایران حرکت کشتی‌ها در خلیج فارس و ناوهای جنگی آمریکا را تهدید می‌کند.

این در حالی است که وزیر خارجه آمریکا روز گذشته گفت که ایران تاکنون به تعهدات خود براساس برجام عمل کرده است.

این نخستین بار از زمان آغاز به کار دولت جدید آمریکاست که یک مقام ارشد آن کشور رسما عمل جمهوری اسلامی به برجام را تایید کرده است.

از سوی دیگر سخنگوی کاخ سفید شب گذشته اعلام کرد که دولت ترامپ طی ۹۰ روز آینده توافق هسته‌ای با ایران را بررسی کرده و پیشنهاداتی را درباره آن به رئیس‌جمهور ارائه خواهد داد.

وی گفت: نامه “رکس تیلرسون” وزیر امور خارجه آمریکا درباره برجام، به‌معنی این نیست که ما نگران احتمال تقلب ایران در توافق هسته‌ای نیستیم.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *