پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۰ بعد از ظهر به وقت تهران

تصویر: سه حشره در یک حشره!

گونیورلیا ترایدنز نوعی مگس میوه است که نقش روی بال‌ هایش شباهت بسیار زیادی با حشرات دارد.

گونیورلیا ترایدنز (Goniurellia tridens) نوعی مگس میوه است که طرحی باورنکردنی بر روی بال‌های خود دارد و به خاطر این الگو به سه حشره در یک حشره معروف شده است. روی هر کدام از بال‌های این حشره یک طرح مورچه مانند وجود دارد.

%da%af%d9%88%d9%86%db%8c%d9%88%d8%b1%d9%84%db%8c%d8%a7-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%86%d8%b2-%d9%85%da%af%d8%b3-%d9%85%db%8c%d9%88%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d9%84-%d8%ad%d8%b4%d8%b1%d9%87

این حشره عضوی از خانواده‌ی مگس‌های طاووسی است که به خاطر الگوهای رنگی بال‌های‌شان بدین نام خوانده می‌شوند. این حشره اولین بار توسط یک حشره‌شناس استرالیایی در سال ۱۹۱۰ در امارات متحده‌ی عربی شناسایی شد.

توضیحات مختلفی برای الگوی مورچه مانند روی بال‌های گونیورلیا ترایدنز  ارائه شده است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

دکتر بریگت هاوارث بوم  شناس متخصص مگس‌ها اعتقاد دارد که این علامت‌های روی بال در جفت‌گیری این حشره نقش ایفا می‌کنند و باعث می‌شوند مگس‌های میوه جذاب‌تر به نظر بیایند.

کسان دیگری اعتقاد دارند که الگوهای حشره مانند روی بال‌های گونیورلیا ترایدنز ممکن است به ترساندن شکارچیان کمک کنند. دکتر مارک مافت بیان می‌کند: «عنکبوت‌ها پاهای سیاه روی بال‌های این حشره را بجای یک عنکبوت دیگر اشتباه می‌گیرند و بجای کشتن و خوردن مگس میوه، به رقصیدن با عنکبوت قلابی می‌پردازند. این وضعیت به مگس میوه هشدار می‌دهد و فرصت فرار را برایش فراهم می‌کند».

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *