پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۱ بعد از ظهر به وقت تهران

گرفتن دیرکرد وام حرام و رباست

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید شیعیان در دیدار با دادستان کل کشور گفت: گرفتن دیرکرد وام حرام و رباست، ولی هر چه می‌ گوییم، کسی ترتیب اثر نمی‌ دهد.

http://www.khabarazad.com/files/2016/03/IMG08170681.jpg

به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید عصر سه شنبه در دیدار دادستان کل کشور، ارسال نامه‌های مردمی درباره دریافت دیرکرد بانک‌ ها را مدنظر قرار داد و اظهار داشت: سال هاست نامه ‌هایی به دست ما می‌رسد که گلایه از دریافت دیرکرد توسط بانک ‌ها دارند و بارها گفته ‌ایم، دیرکرد حرام و رباست، ولی متأسفانه هر چه می‌ گوییم حرام و جایز نیست کسی ترتیب اثر نمی‌ دهد.
وی با اشاره به اهمیت دستگاه قضا و امر قضاوت در حکومت اسلامی اظهار داشت: قوه قضاییه جز ارکان مهم و تاثیرگذار کشور بوده و این قوه در برخوردهای قضایی خوب و شفاف عمل می‌کند.
این مرجع تقلید با بیان اینکه یکی از دلایل گسترش اعتیاد در جامعه مساله اشتغال است، خاطرنشان کرد: ضرورت بهبود وضعیت معیشت در کشور از مسائل مهمی است که باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
وی با اشاره به وضعیت امنیت در کشور گفت: امنیت ایران در وضعیت بسیار مطلوبی نسبت به کشورهای دیگر قرار دارد و این مساله از اهمیت زیادی برخوردار است.
آیت الله نوری همدانی ضرورت حفظ وحدت در بخش‌های مختلف جامعه را مورد توجه قرارداد و گفت: حفظ وحدت از مسائل مهم در جامعه اسلامی است و باید جریانات کشور به این مساله اهمیت دهند و از انجام هرکاری که وحدت و یکپارچگی مردم و مسئولان را خدشه دار می کند، پرهیز کنند.
وی ابراز کرد: از قوه قضاییه انتظار داریم سریع‌تر با پرونده‌هایی که چندین سال است مطرح‌شده برخورد کند، همچنین ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را شناسایی نماید.
این مرجع تقلید با انتقاد از وجود گرانی در جامعه گفت: گرانی مساله مهمی است و متاسفانه به‌جز اندک افراد، اکثریت مردم در مضیقه مالی هستند و از گرانی رنج می‌برند که در این زمینه باید با موضوع گرانی ریشه ‌ای برخورد کرد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *