چهارشنبه , ۸ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۸ قبل از ظهر به وقت تهران

کشف ۱۴ تن مواد مخدر و انهدام ۹۳ باند قاچاق مواد در اصفهان +عکس

مجله خبری دوستان : سردار مهدی معصوم بیگی فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف بیش از ۱۴ تن انواع مواد مخدر ونیز انهدام ۹۳ باند در این باره خبر داد. معصوم بیگی افزود همگی قاچاقچیان غیربومی بوده و تعدادی سلاح گرم نیز آنها کشف شده است.

کشفیات کالای قاچاق و مواد مخدر در اصفهان

کشف ۱۴ تن مواد مخدر و انهدام ۹۳ باند قاچاق مواد در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف بیش از ۱۴ تن مواد مخدر و انهدام ۹۳ باند و شبکه بزرگ قاچاق مواد افیونی از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد .

به گزارش خبرگزاری مهر سردار مهدی معصوم بیگی گفت: در راستای مقابله جدی و قاطعانه با قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر با تلاش های مجاهدانه صورت گرفته توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و دیگر واحد ها از ابتدای امسال تا کنون مقدار ۱۴ تن و ۶۶۶ کیلو و ۸۵۰ گرم انواع مواد افیونی کشف شده است.
وی افزود: از این مقدار مواد کشف شده ۱۰ تن و ۲۶۳ کیلو و ۴۵۰ گرم آن تریاک، یک تن و ۱۹۹ کیلو و ۱۱۰ گرم آن هروئین، ۱۱ کیلو و ۶۶۰ گرم شیشه، دو تن و ۲۸ کیلو و ۵۶۰ گرم حشیش، ۴۰ کیلوگرم مرفین و یک تن و ۱۲۴ کیلوو ۷۰ گرم آن سایر مواد بودند.
سردار معصوم بیگی از انهدام ۹۳ باند و شبکه بزرگ قاچاق مواد مخدر در این مدت خبر داد و اظهار داشت: با کارهای اطلاعاتی و عملیاتی ویژه صورت گرفته ۱۹۲ قاچاقچی که همگی آن ها غیر بومی بودند دستگیر، ۱۵ قبضه اسلحه جنگی  کشف، ۴۲۲ دستگاه خودروی سبک و سنگین و ۶۵ دستگاه موتورسیکلت نیز توقیف کردند
وی ادامه داد: اغلب این باندها از خودروهای سبک و تیزرو برای انتقال مواد مخدر استفاده می کردند و مقصد بیشتر محموله های آنان به سمت تهران و استان های شمالی بود که با تیزهوشی و اشرافیت بالای ماموران در عملی کردن نقشه خود ناکام شدند.
این مقام ارشد انتظامی استان به توفیقات یگان تکاوری و اکیپ گشت کویری عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر در این مدت اشاره کرد و بیان داشت: مقدار یک تن و ۹۶۰ کیلو و ۷۷۰ گرم از مواد کشف شده با اجرای طرح های کنترل مبادی ورودی و راه های فرعی و خاکی در کویربه دست آمده است.
فرمانده انتظامی استان، رویکرد پلیس استان را کاهش تقاضا برای مصرف مواد مخدر عنوان کرد و اظهار داشت: در این رابطه طی شش ماهه امسال تعداد یک هزار و ۳۸۲ طرح پاکسازی نقاط آلوده و طرح مقابله با خرده فروشان و دستگیری معتادان متجاهر در سطح استان اجرا و افراد توزیع کننده، نگهدارنده، حمل کننده و معتادان متجاهر دستگیر و به مراجع قانونی تحویل شدند.
وی با تقدیر از همکاری و هماهنگی خوب دستگاه قضائی استان برای برخورد قاطعانه با توزیع کنندگان مواد مخدر گفت: یکی از طرح های خوبی که با همکاری دستگاه قضائی استان عملیاتی شده طرح پلمب منازلی است که به محل های فروش مواد تبدیل شده بودند که در این زمینه با تلاش های صورت گرفته تعداد ۹ منزل در سطح شهرستان اصفهان پلمب شد که این طرح توانسته در جلوگیری از فعالیت مجدد خرده فروشان در این منازل بسیار موثر باشد.
سردار معصوم بیگی با بیان اینکه ۵.۲ درصد از کل دستگیرشدگان در عملیات های پلیس مبارزه با مواد مخدر را زنان تشکیل می دهند که رشد نرخ اعتیاد زنان نگران کننده است.
این مقام انتظامی از راه اندازی گروه ضربت مقابله با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر در پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد و گفت: واحدهای گشت این یگان در هر منطقه به گشت زنی های هدفمند پرداخته و نسبت به پاک سازی و سالم سازی محیط های عمومی از مظاهر علنی توزیع و مصرف مواد مخدر و روانگردان ها اقدام خواهند کرد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *