پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۶ بعد از ظهر به وقت تهران

کشف ۴۵ مغز انسان در یک گور دسته جمعی!

کشف ۴۵ مغز انسان در یک گور دسته جمعی در کشور اسپانیا به دلیل شکل ظاهری شان تعجب بسیاری از دانشمندان را برانگیخته است.
خبرگزاری ایسنا: فرناندو سرولا متخصص پزشکی قانونی در این باره گفت: مغزهایی که به طور طبیعی به مرور زمان از بین نرفته و شکل طبیعی خود را حفظ کنند بسیار نادر هستند و تنها ۱۰۰ مورد ثبت شده در این خصوص در جهان وجود دارد.

به گزارش ای بی سی، نیوزر،کشف این مغزها که حدود ۲۰ تا ۳۰ در صد از اندازه واقعی خود کوچکتر هستند تعجب بسیار دانشمندان  را برانگیخته است. طبق تحقیقات انجام شده در این مقبره که در ساختمان La Pedraja واقع است حدود ۱۰۴جسد از اجساد مردگان جنگ داخلی سال ۱۹۳۶ اسپانیا کشف شده است.

این مورد تنها بخش کوچکی از صدها مورد مشابه آن است که تاکنون حفاری شده‌ است.
مغز انسان

 کشف ۴۵ مغز انسان در یک گور دسته جمعی!

دلایل زیادی در خصوص این کشف استثنایی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به شرایط آب و هوایی و نحوه مرگ افراد اشاره کرد. در زمان مرگ این قربانیان هوا سردتر و بارندگی بیشتر از حد معمول بوده است. منافذی که در اثر اصابت گلوله در مغز این افراد وجود داشته عاملی برای نفوذ آب به داخل آن بوده است، اما وجود خود جمجمه از سلول‌های مغزی در برابر خاک اسیدی محافظت می‌کند.

این فرایند که صابونی شدن نام دارد منجر به تبدیل بافت‌های بدن به وضعیتی شبیه به صابون می‌شود و با وجود اینکه بیشتر بافت‌های بدن تجزیه می‌شوند سلول‌های مغز همچنان دست نخورده باقی می‌مانند و به گفته Serrulla این رویداد امری بی‌سابقه و بی‌نظیر است. این مجموعه ۴۵ عددی از مغزهای انسانی یافت شده که همچنان دست نخورده باقی مانده است در آزمایشگاهی در شهر اسپانیا نگهداری می‌شود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *