پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۸ بعد از ظهر به وقت تهران

کشف گیاه ضد سرطان

گروهی از دانشمندان روسی موفق به مشف گیاه ضد سرطان شدند، جوشانده این گیاه احتمال  پیشرفت  سرطان  مغز و  نخاع را کاهش می دهد.

%postname%

 

اسپوتنیک: دانشمندان روسیه  به این نتیجه رسیدند که جوشانده گیاه « ریش بزی» (اُرمک) ، دو — سه بار  احتمال  پیشرفت  سرطان  مغز و  نخاع را کاهش می دهد.

دنیس بارانِنکو  از دانشگاه فناوری اطلاعات، مکانیک و اپتیک سنت پطربورگ  در مصاحبه با  « اسپوتنیک» در این خصوص گفت:« باید آزمایشاتی برای تعیین تأثیر گذاری و بی خطر بودن  مقدار  آن برای گروه های مختلف ساکنان  به انجام برسد.  به ویژه در رابطه با زنان باردار. مثلا، آویشن برای  بیماری های  دستگاه تنفسی  و یا بیخوابی  مفید است.  ما خواهان ایجاد  خط تولید  محصولات غذایی خاص برای پیشگیری از سرطان هستیم».

 اشکال مختلف سرطان  مغز و نخاع  در مقایسه با  سرطان سینه  و پروستات و روده  کمتر است، اما  کم بودن آن  با خطرناک بودن  و سرعت عمل آن ها جبران می شود. اگر بیمار مبتلا به چنین بیماری شود  به دلیل دشواری  در کاربرد شیمی درمانی  و یا  عدم امکان عمل جراحی، بزودی جان خود را از دست خواهد داد.

اغلب بچه ها و نه بزرگسالان  مبتلا  به سرطان مغز می شوند و فقط یکی از اشکال این نوع سرطان — گلیوبلاستوم —  دلیل مرگ ۱۵ درصد  بچه های خردسال  است.  تا کنون  دارویی که بتواند از ابتلا به این بیماری جلوگیری کند وجود نداشت.  اما تحقیقات جدید متخصصان انستیتوی  علمی — تحقیقاتی  به نام « پطروف» ، دانشگاه فناوری اطلاعات، مکانیک و اپتیک و  باغ گیاهی مرکزی سیبری  نشان داد که جوشانده  گیاه « ریش بزی» می تواند چنین دارویی باشد.

گیاه ریش بزی

ریش بزی-  گیاهی است  علفی و چند ساله که بلندی آن تا ۱/۵ متر میرسد. این گیاه در کنار چشمه ها، چمنزارهای مرطوب و کناررودخانه ها در آسیا، آمریکا و اروپا می روید. در ایران در مازندران در ارتفاعات ۱۸۰۰ متری دیده می شود.

خواص  گیاه ریش بزی:  برای درمان روماتیسم مفصلی حاد و ناراحتیهای قلب بسیار مفید است، این گیاه برای مدت بیش از ۲ هزار سال در سرزمین‌های شرقی آسیا برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده شده است. اثرات ضد التهابی و ضد آرتریت دارد  و باعث  فعالیت قلب و مغز می‌شود. در نتیجه سطح انرژی بدن افزایش می‌یابد.

دانشمندان در  آزمایشات خود از  جوشانده  گل های کوچک زرد و  سفید « ریش بزی» استفاده کردند. آزمایشات انجام شده روی موش های مستعد به بیماری سرطان مغز و دیگر اعضای بدن،  کمتر از ابتلا به این بیماری  رنج بردند. محققان جوشانده « گیاه ریش بزی» را به  فهرست غذای آنها اضافه کرده بودند. بطور متوسط  احتمال پیشرفت سرطان  سیستم عصبی در این موش ها ۸۶-۴۳ درصد بود  که با  نوشیدن جوشانده  این سطح  برای سرطان مغز ۲ بار و  برای  سرطان نخاع ۳ بار کمتر بود.

 بعلاوه  مغز،  جوشانده،  تأثیر مثبتی بر پیشرفت سرطان داشت و احتمال  بروز آن یکی — دوبار  از سطح عادی کاهش یافت و زمان  ظاهر شدن  اولین غدد را به تأخیر انداخت.  هم اکنون  محققان قصد دارند  دست به آزمایشاتی  در جهت ارزیابی  بی خطر بودن  گیاه « ریش بزی» برای سلامت انسان بزنند.

امتیاز دهید!

۲ دیدگاه‌ها

  1. گیاه جینک.بیلوبا نباید در بیماران مبتلا بف فشار خون و قلبی مصرف شود

  2. راز طول عمر رو بنده کشف کرده ام من چند ساله همزمان گیاه کندر و جینکوبیلوبا رو مصرف میکنم. چون این دو گیاه در دوزهای متعارف گردش خون رو بهبود میدهند و باعث اتساع عروق میشوند اثر فوق العاده ای بر روی مغز و رگ های بدن دارن و از طرف دیگر هر دو دارای ترکیبات پیچیده ای نظیر اسید بوزویلیک، فلاونوئیدها، پروآنتوسیانیدین ها، دی ترپن های لاکتونیک و سزکوئی ترپن های تریلاکتونیک هستند که ضد سرطان و آنتی اکسیدان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *