پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۲ قبل از ظهر به وقت تهران

کشته شدن سه عضو القاعده در یمن

منابع امنیتی یمنی اعلام کردند، در حمله‌ای پهپادی در استان شبوه این کشور، سه عضو القاعده کشته شدند. گمان می‌رود این حمله از سوی آمریکا ترتیب داده شده باشد.

 به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، منابع مذکور گفتند در حمله این پهپاد که احتمالا متعلق به آمریکا بوده یک خودروی تشکیلات القاعده در منطقه العقله واقع در جنوب یمن با سه سرنشینش هدف قرار گرفت و همه آنها کشته شدند.

آمریکا که حملات هوایی علیه القاعده در یمن انجام می‌دهد در ماه مه گذشته به حضور تعداد محدودی از نیروهایش در یمن برای کمک به نیروهای دولت مستعفی در این کشور و ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان اعتراف و اعلام کرد این نیروها در جریان بیرون راندن القاعده از شهر بندری المکلا به کمک یمنی ها رفته‌اند.

از سوی دیگر گروه تروریستی انصارالشریعه، شاخه القاعده در شبه جزیره عرب به تازگی در صفحه رسمی خود در یوتیوب فیلم مستندی را منتشر کرده است که اعضای این گروه تروریستی را در حال آموزش در پایگاهی ویژه در یمن نشان می‌دهد.

در این فیلم پایگاه محل آموزشی مانند یک سالن سرپوشیده دیده می‌شود که به امکانات مدرن مجهز بوده و در آن انواع تجهیزات نظامی مورد نیاز برای آموزش فنون جنگی و سبک‌های حمل سلاح‌های مختلف دیده می‌شود.

این پایگاه به نام جلال بلعیدی ملقب به ابن حمزه الزنجباری، فرمانده سابق این گروه تروریستی است که در یکی از حملات پهپادهای آمریکا در استان ابین در فوریه گذشته کشته شد.

در فیلم مذکور بخش‌هایی از آموزش‌های گردان عملیات ویژه القاعده نشان داده شده است. همچنین در این مستند بخش‌های از آموزش شیوه‌های مختلف ترور، آدم ربایی و بازداشت افراد به تصویر کشیده شده است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *