جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۲ قبل از ظهر به وقت تهران

چگونه رتبه سایت خود را در الکسا بالا ببریم؟

مجله انلاین دوستان : همانطور که احتمالا می دانید، الکسا یکی از مهم ترین و حیاتی ترین سامانه ها در زمینه ی رتبه بندی وب سایت ها به شمار می رود که اکثریت توسعه دهنده های وب به دنبال ارتقاء رتبه ی وب سایت خود در این سامانه و در نتیجه افزایش درآمدزایی و کسب شهرت بیشتر در میان دیگر وب سایت ها هستند.

www.dustaan.com-چگونه رتبه سایت خود را در الکسا بالا ببریم؟همانطور که احتمالا می دانید، الکسا یکی از مهم ترین و حیاتی ترین سامانه ها در زمینه ی رتبه بندی وب سایت ها به شمار می رود که اکثریت توسعه دهنده های وب به دنبال ارتقاء رتبه ی وب سایت خود در این سامانه و در نتیجه افزایش درآمدزایی و کسب شهرت بیشتر در میان دیگر وب سایت ها هستند.

بسیاری از افرادی که وب را بستر تبلیغاتی خود انتخاب می کنند به دنبال سایت هایی هستند که دارای رتبه ی بهتر در الکسا باشد و اغلب مردم رتبه ی الکسا را از مهم ترین وجه تمایز های یک سایت با سایت های دیگر می دانند، پس مهم است که شما راه های ارتقا رتبه ی خود را در الکسا بدانید.

الکسا چیست؟

الکسا یک شرکت بزرگ محسوب می شود که به بررسی اطلاعات و ترافیک انتقالی وب می پردازد. اطلاعاتی که الکسا بدست می آورد اکثرا وابسته به تعداد بازدید های صفحات وب سایت ها بستگی دارد و همچنین مواردی چون تعداد بازدیدکننده های یکتا، لینک دهی خارجی، سرعت وب سایت و…

در واقع رتبه ی الکسا را می توان مستقیما وابسته به سطح ترافیک دریافتی از کاربران بازدیدکننده که دارای ویجت و یا نوارابزار الکسا روی مرورگر و یا در وب سایت هستند دانست.

چگونه رتبه ی الکسای خود را افزایش دهیم؟

۱- نصب نوار ابزار الکسا

اولین و واضح ترین روش نصب نوار ابزار الکسا روی مرورگر و خواستن از بازدید کننده ها برای نصب این نوار ابزار می باشد.

۲- ارتقای وب سایت در الکسا

بعد از نصب نوار ابزار الکسا می بایست وب سایت خود را در alexa.com ارتقا دهید و اعلام مالکیت کنید تا الکسا بداند مدیر این وب سایت در الکسا حضور دارد؛ در این مرحله می توانید اطلاعات وب سایت خود را تکمیل کرده و به بهبود رتبه ی وب سایت خود کمک شایان توجهی کنید.

۳- افزودن ابزارک الکسا به وب سایت خود

مورد مهم دیگر افزودن ابزارک یا ویجت الکسا به وب سایت یا وبلاگ است. همانطور که قبلا اشاره کردم ترافیک بررسی شده ی الکسا با توجه به بازدید افرادیست که نوارابزار الکسا را دارند؛ پس اگر نمی توانید کاربر ها را مجبور به نصب نوارابزار الکسا بکنید بهتر است ابزارک آن را در وب سایت خود قرار دهید.

۴- ارسال های با کیفیت داشته باشید

همیشه به دنبال راه های میان بر برای افزایش رتبه ی الکسای خود نباشید و روی محتوای وب سایت خود نیز دقت بالایی خرج کنید. داشتن ارسال ها و پست های مناسب در وب سایت، خود به خود باعث جذب کاربران بیشتر و باقی ماندن کاربران در وب سایت شما برای مذت زمان بیشتری خواهد شد.

پس این نکته را می توان مهم ترین نکته برای افزایش بازدید کننده و رتبه ی الکسا دانست.

۵- به روزنگاه داشتن وب سایت

یکی دیگر از موارد مهم در مورد محتوا علاوه بر داشتن محتوای با کیفیت، به روز بودن و ارسال پست های مناسب مداوم می باشد تا باعث شوید کاربران شما بارها و بارها برای دیدن مطالب دوره ای و جدید به وب سایت شما بازگردند که این خود فاکتور مهمی در رتبه ی الکسا محسوب می شود.

دقت کنید که هیچگاه از مطالب کپی شده از دیگر وب سایت ها استفاده نکنید چون باعث سلب اعتماد کاربران و کاهش قرارگیری در نتایج موتور های جست و جو خواهد شد.

پست های بیشتر = بازدید بیشتر = ترافیک بیشتر = رتبه ی الکسای بهتر

۶- نقدهای الکسا

نقد کردن وب سایت در حساب الکسا نیز می تواند از عوامل موثر باشد، مخصوصا اینکه از دیگر کاربرها نیز درخواست کنید وب سایت شما را درالکسا مورد نقد و بررسی قرار دهند و به آن امتیازدهی کنند.

۷- اتصال به جامعه های مجازی

از دیگر عوامل بسیار تاثیرگذار در رتبه ی الکسا ارتباط مستقیم وب سایت با جامعه های مجازی می باشد. سعی کنید صفحات طرفداری وب سایت خود در جامعه های مجازی را در وب سایت خود لینک کنید تا هم بازدید خود را افزایش دهید و هم به شدت بر رتبه ی الکسای خود تاثیرگذار باشید.

۸- افزایش لینک های بازگشتی

در حدتوان سعی کنید از دیگر وب سایت ها، به وب سایت خود لینک بدهید تا تعداد ورودی های شما از وب سایت های گوناگون با روش های مختلفی که اتخاذ می کنید افزایش یابد.

گذاشتن لینک های بازگشتی در دیگر وبلاگ ها نیز می تواند بسیار موثر باشد چون اکثر مدیریت وب سایت ها، نوارابزار الکسا را در مرورگر خود نصب دارند.

۹- نوشتن یک پست در مورد الکسا در وب سایت خود

یکی از راه های جالب دیگر نوشتن پستی در مورد الکسا در وب سایت است که این موضوع باعث وارد شدن افراد علاقه مند به الکسا از راه های مختلف به وب سایت شما که قاعدتا دارای نوارابزار الکسا می باشند شده و رتبه ی الکسا شما را بهبود می بخشد.

۱۰- توجه فراوان به مباحث SEO

این بخش نیازمند توضیحات بسیار بیشتری می باشد و از مهم ترین بحث های این روزه ی توسعه دهنده های وب محسوب می شود. در وب سایت ما نیز با یک جست و جوی ساده، اطلاعات مناسبی در مورد SEO و مبحث بهینه سازی برای موتور های جست و جو پیدا خواهید کرد.

 

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *