سه شنبه , ۷ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۳ بعد از ظهر به وقت تهران

پیش بینی قیمت بنزین در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها

مجله انلاین دوستانلحظه شماری برای اعلام قیمت بنزین در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها ‌آغاز شده است و به نظر می‌رسد قیمت بنزین ۷۰۰ و ۱۲۰۰ تومانی و گازوئیل ۵۰۰ تومانی در آخرین شب‌های فروردین ۹۳ نهایی و اعلام شوند.

جدول قیمت جدید بنزین، گازوئیل و CNG
پیش بینی قیمت بنزین در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها

این شب‌ها و با نزدیک شدن اعلام نرخ نهایی سوخت مصرفی ،‌ نگرانی از سوخته شدن سهمیه موجود در کارت‌های سوخت پس از اعلام نرخ جدید بنزین و گازوئیل به همان اندازه افزایش یافته است که پیش‌تر مردم از افزایش قیمت این حامل‌ها نگران بودند.

از نیمه دوم سال گذشته با مطرح شدن اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی ، تصور مصرف بنزین لیتری ۱۲۰۰ تومان و گازوئیل ۵۰۰تومانی بسیاری از مصرف کنندگان را نگران کرده است .

در این میان گفته می‌شود بیش از دو میلیارد تومان بنزین ۴۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت مصرف کنندگان موجود است و مردم نیز از سوخته شدن کارت‌های خود در این مرحله نگران‌اند .

در فاصله کمتر از ۱۰روز مانده به پایان فروردین‌ماه و نزدیک شدن به اعمال فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها مصرف کنندگان سوخت در کشور هر لحظه منتظر اعلام نرخ‌های جدید هستند.

پس از تعطیلات نوروز امسال ، مسئولان دولتی اظهاراتی درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی داشتند به گونه‌ای که برخی از افزایش ۲۴درصدی قیمت این حامل‌ها خبرداده‌اند و برخی دیگر نیز گفتنه‌اند دولت موافق افزایش قیمت حامل‌ها نیست.

بر این اساس افزایش قیمت حامل‌های انرژی از ابتدای امسال آغاز شد و اولین حامل نیز قیمت گاز مصرفی بود که با افزایش ۲۰درصدی همراه شد و قرار است قیمت دیگر حامل‌ها همچون بنزین و گازوئیل تا پایان فروردین اعلام شود.

سخنگوی دولت از مخالفت با افزایش قیمت حامل‌های انرژی سخن می‌گوید، اما از سوی دیگر وزیر امور اقتصادی و دارایی شیب افزایش قیمت‌ها را ملایم و معاون اجرایی رییس‌جمهور میزان افزایش قیمت ها را تا سقف ۲۴ درصد اعلام می‌کند تا همان‌طور که معاون اول رییس‌جمهور می‌گوید سرنوشت تعیین قیمت بنزین به شب آخر کشیده شود.

با احتساب افزایش ۲۴ درصدی قیمت حامل‌های انرژی و پنج درصد عوارض احتمال می‌رود قیمت بنزین معمولی نیمه یارانه‌ای حدود ۵۵۰ تومان و قیمت بنزین آزاد حدود ۹۵۰ تومان عرضه شود.

این درحالی است که برخی گمانه زنی‌ها حاکی از احتمال تک نرخی شدن بنزین به قیمت ۸۰۰ تومان در هر لیتر یا ادامه روند دونرخی با قیمت لیتری ۷۰۰ تومان برای بنزین سهمیه‌ای و ۱۰۰۰ تومان برای بنزین آزاد است.

همچنین قیمت گازوئیل آزاد مصرفی حدود ۴۵۰تومان و CNG نیز حدود ۵۲۱تومان عرضه می‌شود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *