پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۲ بعد از ظهر به وقت تهران

پیروزی برزیل در دیدار افتتاحیه مقابل کرواسی

WWW.dustaan.com-برزیل-کرواسیمجله انلاین دوستان :   برزیل و کرواسی دیدار افتتاحیه جام بیستم را در ورزشگاه کورینتیانس شهر سائوپائولو برگزار کردند که شاگردان لوئیز فیلیپه اسکولاری موفق شدند با نتیجه ۳ بر یک کرواسی را شکست دهند. این پیروزی در شرایطی به دست آمد که داور ژاپنی یک پنالتی مشکوک برای تیم میزبان گرفت. نیمار در دقایق ۲۹ و ۷۱ و اسکار در دقیقه ۹۰ برای برزیل گلزنی کردند و تک گل کرواسی را مارسلو در دقیقه ۱۱ به اشتباه درون دروازه خودی جای داد.

دو تیم برزیل و کرواسی در حالی دیدار افتتاحیه جام بیستم را برگزار کردند که برزیلی‌ها در همان ابتدای مسابقه توپ و میدان را در اختیار گرفتند و در دقیقه ۵ صاحب اولین موقعیت گل خود شدند که داوید لوئیز با ضربه سر این فرصت را از دست داد.

دو دقیقه بعد ایلیکا اولیچ جدی‌ترین خطر کرواسی را روی دروازه برزیل ایجاد کرد تا پاسخ حمله برزیلی‌ها را بدهد اما ضربه سر اولیچ با فاصله‌ای بسیار کم از کنار دروازه بیرون رفت.

کرواسی در دقیقه ۱۱ به گل رسید. سانتر ایلیکا اولیچ از جلاویچ عبور کرد اما مارسلو به اشتباه دروازه خودی را گشود تا اولین گل جام بیستم را یک بازیکن به اشتباه وارد دروازه خودی کند.

در ادامه مسابقه، بازیکنان برزیل سراپا حمله شدند. جدی‌ترین خطر مسابقه را نیمار در دقیقه ۲۱ به وجود آورد. حرکت نفوذی این بازیکن و پاس رو به عقب او باعث شد تا اسکار با ضربه سنگین دروازه کرواسی را نشانه بگیرد اما پله‌تیکوسا دروازه‌بان کرواسی به زیبایی توپ را به کرنر فرستاد.

نیمار در دقیقه ۲۹ قفل دروازه کرواسی را گشود. حرکت پا به توپ این بازیکن و شوت دقیقش باعث شد تا برزیل به گل تساوی دست یابد و هواداران حاضر در ورزشگاه سراپا خوشحال شوند.

در ادامه مسابقه بازی حالت متعادلی به خود گرفت و در نهایت این نیمه با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

نیمار زننده گل برزیلی‌ها در این دیدار در دقیقه ۲۷ از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد تا اولین بازیکن اخطاری جام بیستم لقب بگیرد.

در دقایق پایانی نیمه نخست برزیل صاحب چند فرصت گلزنی نصفه و نیمه شد اما نتوانست دروازه تیم کرواسی را برای دومین بار فرو بریزد.

برزیل در نیمه دوم مسابقه توپ و میدان را در اختیار گرفت اما دفاع هوشمندانه کروات‌ها مانع از گلزنی زرد‌پوشان برزیلی شد. این نیمه البته نسبت به ۴۵ دقیقه اول کیفیت پایین‌تری داشت.

در ادامه نیکو کواچ، برزوویچ را به جای خواسیچ به زمین مسابقه فرستاد تا اولین تعویض جام بیستم انجام شود. برزیلی‌ها در ادامه مسابقه توانستند رفته رفته خودشان را به دروازه کرواسی نزدیک کنند. فرد مهاجم برزیل در دقیقه ۶۹ در محوطه جریمه کرواسی سرنگون شد. در حالی که تصاویر تلویزیونی نشان می‌داد برخورد چندان جدی میان او و اولیچ صورت نگرفته، داور ژاپنی در سوت خود دمید تا برزیل صاحب یک ضربه پنالتی شود. نیمار نیز این ضربه پنالتی را به گل دوم خود و تیمش تبدیل کرد تا در پایان روز نخست با دو گل زده در صدر جدول گلزنان قرار گیرد و برای مدعیان کفش طلای مسابقه‌ها خط و نشان بکشد.

کروات‌ها در ادامه یک بار به گل مساوی دست یافتند اما نیشی‌مورا خطای مهاجم این تیم را گرفت و گل را مردود دانست.

در ادامه مسابقه دو تیم حملات نصفه و نیمه‌ای روی دروازه هم ایجاد کردند و اسکار توانست گل سوم را با شوتی زمینی به ثمر برساند.//ورزش۳

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *